امام جمعه کوهبنان گفت:کتاب و کتابت اگر نبود مردم‌گمراه می‌شدند لذا به واسطه علم معرفت خداوند ، عبادت و بصیرت گسترش می یابد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در آستانه ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) قرار داریم ایشان همگان را به رعایت تقوا، پارسایی، اجتهاد در دین و کسب روزی حلال، راستگویی، امانتداری، وحدت و همدلی، رفتن به عیادت مریض، شرکت در مراسم تشییع جنازه و... توصیه می‌کنند که این‌ها نشان شیعه بودن هستند.

اوافزود: در هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری امام حسن عسکری (ع) در شهر مدینه بدنیا آمد که این ولادت را به همگان تبریک می‌گویم.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: وفات حضرت معصومه (س) که در سال ۲۰۱ هجری قمری به وقوع پیوست را در پیش داریم ایشان در حال رفتن به دیدار برادر گرامی خودشان بودند که فوت کردند و در شهر قم به خاک سپرده شدند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: هر کس حضرت فاطمه معصومه (س) را با معرفت زیارت کند اهل بهشت است، چون جلال و جبروت بی بی دو عالم را خداوند به ایشان عطا کرد.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: شهر قم شهر علما، بزرگان علم و دانشمندان دینی است و اهل بصیرت و معرفت در این شهر حضور دارند.

اوافزود: ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب است کتاب دروازه‌ای به سوی دنیای دانش و معرفت انسان است، چون کتاب خوب از جمله ابزار‌های پیشرفت انسان محسوب می‌شود لذا واجب است به دنبال کسب علم باشیم، چون مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید دارند و خودشان به مطالعه کتاب‌ها توجه دارند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: از رئیس اداره کتابخانه‌ها و اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان تقدیر و تشکر می‌کنم و جوانان و نوجوانان را توصیه به مطالعه کتاب دارم کتاب‌های شهید مطهری، علامه طباطبایی مفسر بزرگ قران را مورد توجه قرار دهید.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: کتاب و کتابت اگر نبود مردم‌گمراه می‌شدند لذا به واسطه علم معرفت خداوند، عبادت، بصیرت و گسترش علوم انجام می‌شود.

اوافزود: از کمک‌های مومنانه و توجه به نیازمندان که به همت خیرین، سپاه و بسیج، خیریه‌ها و مرکز نیکوکاری انجام می‌شود باید تشکر کرد از نماینده مردم شهرستان در مجلس و خدمات ایشان که به دنبال پیگیری و رفع مشکلات و موانع کارگران هستند هم باید تشکر کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار