میزان رسوب کالا در انبار‌ها چقدر است؟

مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کرمانشاه میزان رسوب کالا در انبار‌های این سازمان را سه درصد اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اردشیر رستمی مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کرمانشاه با اشاره به بحث‌هایی که این روز‌ها در خصوص رسوب کالا‌ها در انبار‌های اموال تملیکی کشور مطرح می‌شود، گفت : استان کرمانشاه در موضوع تخلیه و توزیع کالا‌های موجود در انبار‌ها رتبه اول کشور را دارد.

او گفت : درحالی که یکی از دغدغه‌های روز‌های اخیر دولت و قوه قضائیه بحث ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی است و به این موضوع ورود کرده اند، ما شرایط بسیار خوبی در کرمانشاه داریم.

مدیر سازمان اموال تملیکی کرمانشاه ادامه داد: البته ورود این دو قوه به بحث ساماندهی پرونده‌های قاچاق و رسوب کالا در انبار‌های اموال تملیکی کاملا به حق است، چراکه در بسیاری از این انبار‌ها با سهل انگاری برخی دستگاه‌ها شاهد تضییع حقوق مردم و دولت هستیم.

او در تشریح شرایط این روز‌های انبار‌های اموال تملیکی کرمانشاه گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال میزان رسوب کالا در انبار‌های کرمانشاه حدود هفت درصد بود که این رقم در سه ماهه دوم به پنج درصد و امروز به حدود سه درصد کاهش یافته، درحالی که میانگین آن در کشور حدود ۸۸ درصد است و در برخی استان‌ها به ۲۰۰ درصد هم می‌رسد.

رستمی افزود: درحال حاضر سه درصد کالای رسوبی در اموال تملیکی کرمانشاه مربوط به ۱۰ پرونده است.

 این مسئول گفت: کالا‌های رسوبی در اموال تملیکی کرمانشاه ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند تا هیچ حقی از بیت المال و مردم تضییع نشود.

او ادامه داد: کسب رتبه برتر کرمانشاه در تعیین تکلیف اموال انبار‌های تملیکی در شرایطی است که سه سال پیش رتبه ۱۸ کشور را داشتیم.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: اگر تا چند سال پیش عنوان می‌شد که قوانین مالیاتی در کشور ساده است، قابل قبول بود، اما طی سال‌های اخیر به حدی این قوانین سخت شده و سامانه‌های مختلف راه اندازی کرده اند که راه فرار مالیاتی را بسته اند و فعالین اقتصادی هم به دنبال فرار مالیاتی نیستند.

او با تاکید براینکه میزان اخذ مالیات در نقاط مختلف کشور نباید یکسان باشد، افزود: برای این مسئله باید شاخص‌هایی در نظر گرفته شود و تسهیلاتی برای استان‌های کم برخودار در نظر بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ادامه داد: در تمام دنیا مالیات ستانی در راستای توسعه کشور است، اما متاسفانه در کشور ما در جهت تامین هزینه‌های دولت است و این فشار زیادی را به فعالین اقتصادی وارد می‌کند.

او درخواست جلوگیری مالیات از عایدی را داد و افزود: هنوز از بحران ارزش افزوده بعد از گذشت یک دهه خارج نشده ایم که مسئله مالیات از عایدی را مطرح کرده اند؛ درحالی که این نوع از مالیات برای کشور‌هایی است که تورم نیم درصد دارند، نه کشوری مانند ایران که تورم بالای ۲۰ درصد را دارد.

عزیزالله عباسپور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۰ درصد از درآمد‌های استان از محل مالیات تامین می‌شود، گفت: به منظور شفاف سازی و حل و فصل مشکلات مالیاتی بنگاه‌های تولیدی تلاش کردیم تا در کوتاهترین زمان ممکن پرونده‌ها را به نتیجه برسانیم.

او ادامه داد: در بحث بخشودگی جرایم در چارچوب قانونی و حتی فراتر از آن عمل کردیم و تلاش شده تا بسیاری از مشکلات مالیاتی فعالین اقتصادی استان را حل کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.