سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: دستورالعمل امداد زمستانی سازمان اورژانس تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر در خصوص لزوم  آمادگی اورژانس و بیمارستان‌های کشور در طرح زمستانی اظهار کرد: خوشبختانه طی سالیان گذشته همکاری خوبی بین سازمان اورژانس کشور با سازمان هواشناسی انجام گرفته شده است و   در شرایط کنونی ۳۱ دانشگاه درگیر با حوادث جوی بوده و هشدار‌های لازم به آن‌ها داده شد همچنین  کدی مخصوص حوادث جوی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: افرادی در محدوده مرزن آباد دچار حادثه و‌ توسط همکاران اورژانس نجات و به مراکز درمانی منتقل شده اند همچنین طرح امداد زمستانی با همکاری پلیس و جمعیت هلال احمر امکان می‌دهد تا آمبولانس‌ها و پایگاه‌ها آماده باشند و ورودی بیمارستان‌ها برای پذیرش بیمار مناسب در نظر گرفته شوند.

خالدی بیان کرد: محور‌های مواصلاتی که باید بسته باشند  توسط پلیس مسدود می‌شود. همچنین  تجهیزات زمستانی باید رانندگان با خود داشته باشند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشو گفت: متاسفانه در هشدار اخیر هواشناسی، حدود ۱۱۹ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده و متاسفانه ۱۳ نفر جان خود را به این دلیل، از دست داده اند. دستورالعمل امداد زمستانی سازمان اورژانس در حال تدوین است و تا هفته آینده به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار