پرتاب جدیدترین ماهواره استارلینک شرکت اسپیس ایکس به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی با تاخیر همراه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس، اسپیس ایکس جدیدترین پرواز ناوگان ماهواره‌ای استارلینک خود را را در روز جمعه ۱۲ نوامبر به دلیل شرایط بد آب و هوایی در محل پرتاب به تعویق انداخت.

اسپیس ایکس، شرکت سازنده راکت‌های فضایی مستقر در کالیفرنیا، قصد داشت ۵۳ ماهواره استارلینک را روز جمعه از فلوریدا به فضا پرتاب کند تا به گسترش ناوگان فضایی خود ادامه دهد، اما درست کمتر از یک ساعت قبل از پرواز، اسپیس ایکس در توئیتر اعلام کرد که به دلیل شرایط بارانی پرتاب این موشک متوقف شده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که شنبه ۱۳ نوامبر را به عنوان تاریخ جایگزین پرتاب این ماهواره به فضا انتخاب کرده است.

موشک فالکون

اسپیس‌ایکس در توئیتر نوشت: "به دلیل شرایط آب‌ و هوایی از پرتاب در روز جمعه منصرف شدیم. پیش‌بینی بهبود ۸۰ درصدی وضعیت هوا فرصت پرتاب این موشک را در روز شنبه فراهم می‌کند."

در این ماموریت یک موشک استفاده مجدد فالکون ۹ که تاکنون سه پرواز را انجام داده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تقویت کننده که توسط اسپیس ایکس B۱۰۶۲ لقب گرفته است، قرار بود چهارمین سفر خود را به فضا انجام دهد. این موشک پیش از این دو ماهواره مختلف ارتقا یافته GPS III را برای نیروی فضایی ایالات متحده به فضا فرستاد و همچنین به عنوان بخشی از ماموریت Inpiration ۴، چهار شهروند خصوصی را در یک سفر سه روزه به مدار زمین برده است.

هفته ای شلوغ برای اسپیس ایکس

این پرواز، دومین پرتاب این هفته برای اسپیس ایکس بود و می‌توان گفت که این شرکت خصوصی پرواز‌های فضایی، هفته شلوغی را در این هفته پشت سر گذاشته است، زیرا یک خدمه متشکل از چهار فضانورد را دوشنبه شب (۸ نوامبر) از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگرداند و پس از آن خدمه دیگری را در روز چهارشنبه (۱۰ نوامبر) به طرف ایستگاه بین المللی پرتاب کرد.

استارلینک

هنگامی که این موشک، ماهواره جدید استارلینک را از زمین خارج کند، این ماموریت پانزدهمین ماموریت اختصاصی استارلینک در سال ۲۰۲۱ و بیست و پنجمین ماموریت سال شرکت اسپیس ایکس خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار