کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف که از چند روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است؛ همچنان تداوم دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف که از چند روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است امروز، شنبه در نیمه شمالی، نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم دارد.

او افزود: روز شنبه در نواحی سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی شده است و طی این مدت تشکیل مه سبب کاهش میدان دید می‌شود.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از دیشب تاکنون بارش پراکنده باران در شهرستان‌های نیشابور، گلمکان، مشهد و بردسکن خراسان رضوی به میزان کمتر از یک دهم گزارش شده است.

فاروقی بیان کرد: از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه این هفته جوی پایدار در خراسان رضوی همراه با افزایش دما حاکم است و از عصر روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی در استان فعال می‌شود.

او با اشاره به این که میانگین دمای هوا از فردا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد تصریح کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه به ترتیب به ۱۵ و ۱۶ درجه افزایش خواهد یافت.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: فریمان با کمینه دمای هوای صفر درجه و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۸ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام//ف.ب

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.