رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:به دلیل بارش برف و وجود کولاک، راه مواصلاتی ۴۰ روستا در شهرستان‌های سقز، بیجار و دیواندره مسدود شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دانش زندی رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: راه ۴۰ روستا در شهرستان‌های سقز، بیجار و دیواندره روستا به صورت مقطعی و به دلیل بارش پراکنده برف مسدود شده و راهداران در حال تلاش برای بازگشایی راه این روستا‌ها هستند.

زندی با بیان اینکه روز گذشته اکثر نقاط استان با بارش برف و باران همراه بود، گفت: در راستای برف روبی و رفع مشکلات محور‌های شریانی استان ۱۰۱ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۶۰ نیروی راهداری درگیر بوده و با سه هزار و ۸۵۵ کیلومتر باند برف‌روبی شد.

او میزان شن و نمک مصرفی را یک هزار و ۹۲۲ تن اعلام کرد و گفت: همچنین در محور‌های شریانی ریزش‌برداری پنج مقطع، اسکان ۵۶ مسافر گرفتار و رهاسازی ۳۸۶ دستگاه خودرو انجام شد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به عملیات انجام شده در محور‌های غیرشریانی اشاره کرد و گفت: در این محور‌ها ۳۱۷ کیلومتر برف روبی انجام شده و ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۴ نفر نیروی راهداری درگیر بوده و سه تن شن و ماسه نیز مصرف شده است.

زندی یادآور شد: در حال حاضر نیز هیچگونه مه گرفتگی در محور‌های استان گزارش نشده است، و فقط محور‌های شمالی استان جاده‌ها لغزنده است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.