رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر گفت: پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مجتمع بندری امام خمینی (ره) با توجه به مهاجرت پرندگان به این منطقه تشدید می‌شود.

امین الله قنواتی، رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،با بیان اینکه در طول سال پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صورت می‌گیرد، گفت: نیمه دوم سال با آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به بندرگاه بندر امام خمینی (ره)، پایش‌ها برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تشدید می‌شود.

او با بیان اینکه به دلیل وجود دریاچه نمک، پایش ساحل، انبار‌های نگهداری نهاده‌های خام دامی و بندرگاه همگی آن‌ها به طور مرتب برای مقابله با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اجرا می‌شود، افزود: پرندگان وحشی مهاجر مخزن اصلی این بیماری هستند و با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر در فصول سرد سال به استان خوزستان، پرورش‌دهندگان طیور بومی و صنعتی باید هشدار‌های مرتبط با شیوع بیماری مذکور را جدی بگیرند.

قنواتی رعایت اصول امنیت زیستی به منظور جلوگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداران و روستائیان توصیه کرد و اظهار داشت: از صاحبان مرغداری‌ها می‌خواهیم رعایت موازین بهداشتی را برای ممانعت از شیوع احتمالی بیماری داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.