حجت الاسلام موسوی گفت: بعثی‌ها به تلافی شکست سنگین خود در ۶ مهر سال ۱۳۵۹ از مردم اندیمشک، حادثه ۴ آذر را رقم زد.

حجت الاسلام سید کمال موسوی امام جمعه اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بعثی‌ها در ۶ مهرماه سال ۱۳۵۹ با امید فتح یک هفته‌ای کشور ایران با تجهیزات نظامی شروع به پیشروی کرد تا به رودخانه کرخه رسید.

او افزود: ارتش صدام قصد داشت با عبور از این رودخانه و تصرف راه آهن، جاده اندیمشک و قطع راه‌های مواصلاتی، خوزستان را تقسیم کند، اما با سد عظیمی از مردم روبه رو شد که در همان جا متوقف و شکست سنگینی را متحمل شد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مزدوران بعثی به تلافی این شکست ۶ سال بعد در ۴ آذرماه سال ۱۳۶۵ در حرکتی ناجوانمردانه با بیش از یک ساعت و نیم بمباران هوایی تمام نقاط اندیمشک، باعث آسمانی شدن بسیاری از مردان، زنان و کودکان بی گناه شد و با این اقدام اوج استیصال خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه اندیمشک اظهار داشت: به منظور گرامیداشت ۴ آذرماه مراسمی با حضور حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد نماینده، ولی فقیه در خوزستان و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در محل مصلای اندیمشک برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تلاش بدخواهان ایران در خصوص غیرت زدایی وطنی و دینی گفت: آن‌ها سعی دارن د با استفاده از نفوذ میان برخی تحصیلکردگان حوزوی، دانشگاهیان، فرهیختگان، سلبریتی‌ها و ... مردم را نسبت به سرزمین خود بی تفاوت کند.

امام جمعه اندیمشک تصریح کرد: ضرورت دارد مراسمات ملی و مذهبی را با تلاش بیشتری برگزار کنیم تا نسل آینده بتوانند با آشنایی و درک بیشتر آن فضا این میراث ماندگار را حفظ کرده و به آیندگان برسانند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.