رشد اقتصادی فارس نیازمند ۱۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار

رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: برنامه عملیاتی رشد اقتصادی ۸ درصدی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای استان فارس پیش بینی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افکاری رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان فارس در جلسه شورای برنامه ریزی گفت: براساس برآورد‌ها برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی استان فارس به ۱۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه کشور برای این استان نرخ‌های رشد بخشی را در بخش‌های کشاورزی با ۸/۲ درصد، معدن ۱۱/۴، صنعت۹/۱ و خدمات ۷/۲ درصد را ابلاغ کرده است.

افکاری، بر برنامه ریزی برای جذب منابع دولتی و همچنین جذب سرمایه از سوی سرمایه گذار به تفکیک بخش‌ها و شهرستان‌های استان اشاره کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در ادامه به ۱۵۵ طرح ملی استان در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کل کشور در سال جاری بالغ بر ۵۸۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان فارس از این اعتبارات ۲۵ هزار میلیارد ریال که بخشی به طرح‌های عمرانی ملی و بخشی هم به طرح‌های عمرانی ملی با ویژگی استانی تخصیص می‌یابد و این میزان اعتبار نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۵ درصدی داشته است.

افکاری درباره چالش‌های اعتبارات هزینه‌ای هم اشاره کرد و از مدیران خواست با صرفه جویی در هزینه‌ها و درآمد‌های حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول مازاد در تامین کسری اعتبارات کمک کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار