نبود زمین کافی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در آیسک، سبب نگرانی جوانان این شهر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، این روز‌ها عوامل متعددی از جمله گرانی زمین و هزینه‌های بالای اجاره و خرید مسکن، سبب بروز مشکلات فراوانی در حوزه خانه دار شدن شده است.

جوانان بیشتر از هر قشر دیگری زیر بار این فشار قرار دارند و آن‌هایی که قصد ازدواج و تشکیل خانواده دارند، به دلیل مشکل مسکن نتوانسته اند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

شهر آیسک در شهرستان سرایان نیز به چنین وضعی دچار است و جوانان آن به دلیل کمبود زمین در این شهر، نمی‌توانند به طرح جهش تولید مسکن امیدوار باشند.

جوانان بیش از بقیه ضربه می خورند

یکی از شهروندان آیسکی می‌گوید: من ۲۵ سال است که در این شهر ساکن هستم و ۲ فرزند جوان دارم که در شرف ازدواج هستند، اما نمی‌توانند خانه‌ای را برای خود اختیار کنند.

او ادامه می‌دهد: در اطراف آیسک زمین‌های زیادی از اراضی ملی موجود است که می‌توان آن‌ها را در اختیار جوانان گذاشت تا بتوانند صاحب خانه شوند.


بیشتر بخوانید


این شهروند آیسکی بیان می‌کند: در دولت‌های مختلف قول‌های متفاوتی برای حل مشکل تأمین زمین در این شهر داده شد، اما هیچ کدام عملی نشده است.

او عنوان می‌کند: از دولت جدید این را می‌خواهیم که به جوانان توجه داشته باشد و طرح جدیدی که برای خانه دار شدن افراد در نظر گرفته شده است، آیسک نیز مورد توجه قرار گیرد تا جوانان بتوانند خانه دار شوند.

قول های مساعد مسئولین برای تأمین زمین

غلامی شهردار آیسک گفت: این شهر با ۱۷۵ هکتار محدوده خدماتی، زمینی برای اینکه در طرح جهش تولید مسکن استفاده کند را ندارد.

او افزود: جلسات متعددی را با مدیران کل ادارات اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی برگزار کردیم تا بتوانیم اراضی مختلفی را برای این طرح جذب کنیم.

غلامی اظهار کرد: در این جلسات قول‌های مساعدی داده شده است که زمین‌های تحت اختیار این ادارات برای طرح جهش تولید مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.