مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:عملیات حفر ۳ حلقه چاه آب آشامیدنی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در گنبدکاووس آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی حفر  چاه های آب در حومه روستای "ایگدر علیا" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس گفت: این سه حلقه چاه آب در راستای طرح بزرگ آبرسانی به مناطق نوار مرزی استان شامل ۴ شهر گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه و ۱۳۰ روستا حفر می‌شود.

او افزود: تاکنون ۴ حلقه چاه آب در قالب این طرح آبرسانی حفر شده و امروز حفر چاه‌های شماره پنج، ۶ و هفت آن هر کدام با عمق ۳۵۰ متر و دبی ۲۰ تا ۲۵ لیتر بر ثانیه و با اعتبار پیش بینی شده ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

 حسینی گفت: علاوه بر این مبلغ برای حفر این چاه ها ، ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز این سه حلقه چاه آب باید از منابع استانی تامین شود تا برای فصل بهار و تابستان سال آینده برای مصرف شهروندان گنبدکاووس و برخی روستا‌های بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان وارد مدار مصرف شوند.

او گفت: طرح آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی استان  با جمعیت تقریبی ۵۵۰ هزار نفر و با نیاز آبی هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، بزرگترین طرح آبرسانی وزارت نیرو در این استان است.

حسینی گفت: بخشی از آب مورد نیاز این مناطق با حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه (۸۰۰ لیتر بر ثانیه) و بخشی نیز از محل ذخیره آب در سد نرماب چهل چای مینودشت (هزار لیتر بر ثانیه) برای افق هزار و ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.