سرهنگ محمدپور گفت: شهروندان از موتورهای جستجو و یا فروشگاه های نرم افزار موبایل خارجی، موبایل بانک های جعلی را دانلود و نصب نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداری از شهروندان، نصب موبایل بانک‌های جعلی قرار داده شده روی موتور‌های جستجوگر و یا منابع نصب نرم افزار خارجی است که کلاهبرداران از این طریق، موبایل افراد را به ویروس‌های مختلف آلوده می‌کنند.

او افزود: تاکنون در این خصوص شکایتی در استان ثبت نشده است، اما باید شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که تنها از منابع رسمی و تأیید شده نرم افزار‌های مورد نیاز از جمله موبایل بانک‌ها را نصب و راه اندازی کنند.

سرهنگ محمدپور بیان کرد: وظیفه آگاه سازی بانک‌ها نسبت به این مسئله بر عهده بانک مرکزی است و این نهاد باید بانک‌های کشور را مطلع کند تا مشتریان آن‌ها تنها از منابع معتبر دست به نصب و راه اندازی موبایل بانک بزنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی عنوان کرد: شهروندان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که نباید از لینک‌های ارسال شده به وسیله پیامک برای ورود به یک سامانه و نصب نرم افزار اقدام کنند.

او ادامه داد: زمانی که فراخوان و یا اطلاعیه‌های رسمی از سوی مراجع معتبر صادر شد، شهروندان می‌توانند نسبت به انجام اقدامات مربوطه اقدام کنند و خیالشان از بابت امنیت آن‌ها راحت باشد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.