هم آفرینی ترمیمی با رویکرد سد معبر برای گسترش رویه‌های ترمیمی در مقابل بی نظمی‌ها و آسیب‌های ناشی از سد معبر در محیط‌های شهری مشهد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر سروی مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد گفت: دیدگاه ترمیمی، اولویت مدیریت شهری شهرداری مشهد در مواجهه با آسیب‌های سد معبر است.

او افزود: به همین منظور هم آفرینی ترمیمی با رویکرد سد معبر با حضور بیش از ۶۰ نفر از نیرو‌های سد معبر مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد، در راستای بهبود فرآیند‌ها و گسترش رویه‌های ترمیمی در مقابل بی نظمی‌ها و آسیب‌های ناشی از سد معبر در محیط‌های شهری مشهد برگزار شد.

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد ادامه داد: بر اساس قوانین، رفع سد معبر بر عهده شهرداری گذاشته شده و متاسفانه در بسیاری از قوانین، نظم مورد نظر قانون باید به هر صورت انجام شود در حالی که بسیاری از ضرورت‌های اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن دیده نشده است.

سروی بیان کرد: در رویکرد شهر ترمیمی سدمعبر یک مسئله است؛ کسی که خود سد معبر کرده است نیز یک مسئله است و باید با اقدامات مناسبی این مسئله حل شود نه اینکه او را حذف کنیم و باید با راهکار‌های جایگزین نظیر روز بازارها، شب بازار‌ها و مکان‌های عرضه مستقیم محصولات، بستر لازم را برای کاهش تخلفات شهری سد معبر ایجاد کرد.

سروی بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه، آموزش مداوم نیرو‌های سدمعبر و ارائه شیوه‌های علمی در مواجهه با متخلفین شهری است و تلاش شده است تا با استفاده از روش‌های ترمیمی، نظم و امنیت در نقاط مختلف شهر فراهم شود.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.