آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به ادامه فشار‌های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی چین علیه تایوان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز شنبه، دو روز پیش از نشست مجازی از پیش تعیین شده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی او، در مورد وضعیت تایوان به چین هشدار داد.

 وزارت خارجه آمریکا، امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن در گفتگویی تلفنی با وانگ یی، همتای چینی خود، نسبت به ادامه فشارهای نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی چین علیه تایوان ابراز نگرانی کرد.

در این گفتگو  بلینکن از پکن خواست تا برای حل و فصل اختلافات خود با تایوان به صورت مسالمت آمیز و مطابق با خواسته‌ها و منافع مردم تایوان، در گفتگو‌های معنادار شرکت کند.

وزیر امور خارجه چین نیز در این تماس تلفنی درباره حمایت از نیرو‌های استقلال طلب تایوان به واشنگتن هشدار داد و گفت که آمریکا «سیگنال‌های اشتباه» به آن‌ها می‌فرستد.

گفتگوی روز گذشته بین بلینکن و وانگ با هدف آماده شدن برای نشست مجازی بین بایدن و شی صورت گرفت.

جو بایدن و شی جین پینگ روز دوشنبه، به صورت مجازی با یکدیگر گفتگو خواهند داشت. این گفتگو در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در اطراف تایوان در ماه‌های اخیر و پس از بازدید هیئت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا از این جزیره که پکن آن را سرزمینی جدا شده می‌داند، افزایش یافته است.

گفتگوی روز دوشنبه سران دو کشور  در بحبوحه افزایش تنش‌ها به ابتکار طرف آمریکایی برای بازنگه داشتن کانال‌های ارتباطی با پکن در بالاترین سطح صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار