فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای فصل شکار امسال پروانه شکار صادر نشده و دستورالعملی نیز ابلاغ نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مستقیم فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۲۰ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در استان وجود دارد که در ۴ سطح دسته بندی می‌شوند.

او افزود: در سطح اول ۳ پناهگاه حیات وحش، در سطح دوم ۷ منطقه حفاظت شده، در سطح سوم ۶ منطقه شکار ممنوع و در سطح چهارم ۴ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع مرزی در استان وجود دارد.

مستقیم بیان کرد: ۱۷.۳ درصد از مساحت خراسان جنوبی را این مناطق تشکیل می‌دهد که ۷.۳ درصد از استاندارد جهانی بالاتر است و خراسان جنوبی رتبه اول مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در کشور را داراست.

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: به صورت کلی باید در پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده پاسگاه محیط بانی وجود داشته باشد، اما در یک منطقه شکار ممنوع استان نیز این پاسگاه وجود دارد.

او با بیان اینکه ۲۰ پاسگاه محیط بانی در استان وجود دارد، ادامه داد: جریمه شکار در تمام مناطق مذکور ثابت است، اما مجازات آن در مناطق مختلف با توجه به رأی مرجع قضایی متفاوت است.

مستقیم اظهار کرد: در نظر عموم یک فصل شکار داریم که از اواسط پاییز آغاز می‌شود و تا اواخر زمستان نیز ادامه دارد که عمده پروانه‌های شکار در این فصل صادر می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برای امسال تاکنون پروانه شکار صادر نشدهو دستورالعملی نیز ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.