رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: امسال تنها ۶ واحد غیر فعال و نیمه فعال این شهرستان با اجرای طرح‌های رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ واحد اقتصادی راکد شهرستان با وجود روز‌های سخت کرونایی، تحریم و محدودیت‌های داخلی به چرخه تولید و فعالیت مجدد بازگشته است.

جهین افزود: از مجموع ۱۲۴ واحد تولیدی و صنعتی مهاباد، ۵۹ واحد در شهرک صنعتی و ۶۵ واحد نیز در خارج از این شهرک واقع شده که ۷۵ واحد از آن‌ها هم اکنون فعال است.

وی اضافه کرد: دولت با حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی و احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال، اجرای طرح‌های رونق و رفع موانع تولید، ارائه بسته‌های حمایتی و تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط و طرح اشتغال فراگیر، راهبرد حمایت از تولید داخلی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح توسعه شهرک صنعتی مهاباد نیز اذعان کرد: با توجه به اتمام اراضی شهرک صنعتی برای واگذاری به سرمایه گذاران، ۴۹ هکتار زمین برای توسعه و افزودن به آن شناسایی شده است.

وی بیان کرد: امسال در تلاش هستیم مشکلات گازرسانی به ۶ واحد اقتصادی و ۲ واحد تولیدی بخش کشاورزی را برطرف و به گاز طبیعی متصل شود.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.