رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از فوت یک هموطن در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: یکی از هموطنان حین وقوع زمین لرزه به دلیل سقوط  تیرچراغ برق در بندرعباس جان خود را از دست داد.

به گفته ولی پور در یکی از روستاهای شهرستان سیرجان در استان کرمان دیوار خانه ای فرو ریخته است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۱۵۰ نفر از همکاران ما نیز در قالب تیم‌های عملیاتی در منطقه زلزله زده حضور دارند دو بالگرد در منطقه در حال آماده باش برای ارائه خدمت است.

ولی پور افزود:ترک‌خوردگی در برخی منازل منطقه فین گزارش شده است. تاکنون ۵۴ روستا به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.استان بوشهر ، کرمان و فارس در حال آماده‌باش کامل هستند.

ولی پور بیان کرد: ارزیابی ها در زمینه بررسی میزان تلفات و مصدومیت احتمالی به صورت به صورت میدانی و تماس با مسئولین محلی مراکز هلال احمر انجام شده است.

رییس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در گفتگو با اخبار ساعت ۱۹ شبکه خبر گفت: بر اساس آمار سازمان اورژانس خوشبختانه مصدومیت و تلفات زیادی نداشته ایم.

وی افزود: آمادگی برای اسکان اضطراری در کانون زمین لرزه را خواهیم داشت.

ولی پور ادامه داد: با ارزیابی های بنیاد مسکن و هلال احمر، در استان هرمزگان آمادگی خدمت رسانی و توزیع اقلام زیستی برای کسانی که امکان اسکان دائم ندارند، خواهیم داشت.

ولی پور بیان کرد: آنچه اهمیت دارد کاهش اضطراب و بار روانی زلزله است که باید آن را پیگیری کنیم.
تلفات و مصدومیت ها در حداقل بوده و در بقیه موارد نگرانی خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار