سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران از دستگیری چهار متخلف شکار و صید در گشت و کنترل شبانه توسط محیط بانان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست کامیاران در دو مأموریت جداگانه و با هوشیاری موفق به دستگیری این متخلفان شدند.

او افزود: در مأموریت اول دو صیاد متخلف با استفاده از قایق بادی در سد زیویه اقدام به صید ماهی کرده بودند که با رصد کامل زیستگاه‌های آبی محیط بانان در ساعات پایانی شب موفق به دستگیری آنان شده و از متخلفان ۲۸ قطعه ماهی، دو رشته تور ماهیگیری به طول ۸۰۰ متر و یک قایق بادی کشف و توقیف کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران ادامه داد: در روز تعطیل و با استفاده از تاریکی شب دو شکارچی قصد تعدی به جان حیات وحش را داشتند که بازهم با هوشیاری در گشت و کنترل شبانه زیستگاه‌ها توسط محیط بانان، منجر به دستگیری این شکارچیان متخلف قبل از انجام هر کاری شدند.

سیفی با اشاره به اینکه از شکارچیان یک قبضه اسلحه، پنج عدد فشنگ و یک عدد نور افکن کشف و توقیف شد گفت: پرونده‌های این متخلفان توسط واحد حقوقی تنظیم شد و جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست گزارش کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.