رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس، برنامه‌های بیست و نهمین دوره هفته کتاب در این مرکز را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،دکتر بیابان نورد رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس گفت: به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ (ع) اجرا خواهد شد که رونمایی از مرکز «تحقیقات دیجیتالی» آستان مقدس یکی از این برنامه‌ها است.

او بیان کرد: مرکز تحقیقات دیجیتالی مکانی برای انجام فعالیت‌های علمی - پژوهشی نظیر جست‌وجو‌های علمی و تخصصی استادان، دانشجویان و محققان سطح شهر و استان خواهد بود و به پایگاه‌های علمی – اطلاعاتی داخلی و بین المللی نظیر ISC, Ricest, Magiran, Noormags, EBSCO, Elsevier, Proquest و Web of Science متصل می‌شود.

بیابان‌نورد گفت: این مرکز در نظر دارد مجموعه‌های تخصصی در حوزه‌های موضوعی گوناگون را ایجاد کند. در این راستا اولین مجموعه تخصصی با عنوان "مجموعه تخصصی روش تحقیق در حوزه علوم انسانی" هم‌زمان با هفته کتاب رونمایی خواهد شد به‌طوری‌که راه برای پژوهشگران در این عرصه هموار شود.

او یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب را تجلیل از اهدا کنندگان کتاب، کتابداران و کتابخوان‌های نمونه مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس اعلام و اضافه کرد: تشرف کتابداران برتر استان فارس به حرم مطهر، دیدار با تولیت معزز و همچنین بازدید از مرکز پژوهش‌های اسلامی، کتابخانه و موزه حرم مطهر از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این دوره از هفته کتاب است.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی حرم مطهر شاهچراغ (ع) ادامه داد: طرح اهداء کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم با عنوان «سفیر دانایی» از برنامه‌های دیگر مرکز به مناسبت هفته کتاب و در راستای گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزار می‌شود.

بیابان‌نورد گفت: در این طرح که از چندین سال پیش تاکنون به‌صورت سنت کتابخانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام درآمده است، تعدادی کتابخانه در مناطق محروم استان فارس افتتاح و یا غنی سازی می‌شوند.

برنامه‌های هفته کتاب همزمان با سراسر کشور در استان فارس از ۲۴ آبان تا یکم آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار