نبود اینترنت در روستا‌های مرزی سربیشه سبب شده است تا انجام بسیاری از کار‌هایی که می‌توان از طریق فضای مجازی انجام داد مختل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، از ۲۵ روستای مرزی شهرستان سربیشه تنها دو روستا از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

دغدغه‌ای که با شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس‌های تحصیلی مشکلات فراوانی را برای روستا‌های نوار مرزی شهرستان سربیشه که اکثر آن‌ها فاقد اینترنت پرسرعت هستند به وجود آورده است.

روستای توت یکی از روستا‌های نوار مرزی سربیشه است که اهالی آن سه سالی می‌شود چشم انتظار وصل شدن اینترنت پرسرعت هستند.

از پرداخت قبض در شهر تا هزینه بالای سرویس مدرسه

یکی از اهالی روستای توتک می‌گوید: به دلیل نبود اینترنت پرسرعت فرزندانم از درس‌های خود عقب مانده اند.

او ادامه می‌دهد: سرویس هفته‌ای ۲ بار دانش آموزان روستا را به درح می‌برد که هزینه آن برای ما زیاد است.


بیشتر بخوانید


این روستانشین بیان می کند: علاوه بر این موضوع، حتی ما نمی توانیم یک قبض را از طریق اینترنت پرداخت کنیم و مجبوریم برای پرداخت آن تا شهر برویم.

او عنوان می کند: این مسئله باید هر چه زودتر حل شود تا بتوانیم کارهای خود را به راحتی انجام دهیم و در زمستان شاهد این نباشیم که در برف و سرما، بچه هایمان با خودرو به مدرسه بروند.

بهره مندی ۹ روستا از یک اینترنت

قربانی رئیس شورای اسلامی بخش درح می‌گوید: از جمله مشکلات اینترنت روستای توتک این است که اینترنت این روستا از نوع اینترنت تجمیعی است.

او افزود: این بدین معنی است که حدود ۹ روستا از این اینترنت باید استفاده کنند و این عامل سبب کندی سرعت اینترنت و کاهش سطح خدمات دهی به روستائیان می شود.

جمعیت بالای روستا‌های نوار مرز، فاصله طولانی روستا‌ها با مرکز شهرستان و اینترنتی شدن اکثر امور، ضرورت راه اندازی اینترنت پرسرعت را در این روستا‌های دورافتاده دوچندان کرده است.

اتصال اینترنت روستاهای مرزی بخش درح در دست کار

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از پارسال تاکنون برای اتصال روستاهای بخش درح شهرستان سربیشه به اینترنت اقدامات مهمی صورت گرفته است و پارسال از محل اعتبارات وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات ۳۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است که این امر سبب شد تا تعدادی از روستا‌ها به اینترنت متصل شوند.

او افزود: روستاهای باغ سنگی، مشوکی، کفاز، خوشاب و علی هدیه علیا از جمله این روستاها بوده اند که از پارسال تاکنون به اینترنت نسل ۴ و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

بهی ادامه داد: از ابتدای پارسال تاکنون ۹ سایت برای پوشش ۱۲ روستا در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۸ سایت به بهره برداری رسیده است و ۹ روستای بخش درح را تحت پوشش تلفن همراه قرار داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: اتصال اینترنت مابقی روستا‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است و تعدادی از آن‌ها تا پایان سال و تعدادی دیگر نیز در سال ۱۴۰۱ به اینترنت متصل می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.