دانش نژاد گفت: تاکنون ۶۹۹۸۵ دز واکسن به شهرستان ایوان داده شده که ۶۲۷۶۹ دز آن تزریق شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، فرشته دانش نژاد مدیر شبکه بهداشت و درمان ایوان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا از اسفند ۹۹ آغاز شده است، گفت: در حال حاضر فرآیند واکسیناسیون سیر صعودی دارد و تا پایان شهریور ماه بیش از نیمی از جمعیت شهرستان واکسینه شدند.

او با بیان گزارش عملکرد ۲۰ ماهه شبکه بهداشت ایوان در مهار کرونا بیان کرد: از زمان بروز بیماری کرونا تمامی توجهات به سمت درمان در بیمارستان‌ها معطوف شد، اما در حال حاضر پیشگیری را در دستور کار قرار دادیم و هدف ما این است به جای اینکه بیمار به سمت بیمارستان بیاید، شبکه بهداشت و درمان به سمت بیمار می‌رود تا در مراحل اولیه این بیماری را کنترل و از افزایش بستری‌ها جلوگیری کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایوان با اشاره به آغاز طرح غربالگری کرونا از آذر ۹۹ به صورت تلفنی، بیان کرد: این طرح رفته رفته کامل شد و از طریق برقراری تماس با خانوار‌ها اقدام به راهنمایی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنان کردیم.

دانش نژاد از اجرای طرح بزرگ حاج قاسم سلیمانی جهت غربالگری بیماران کرونایی از آذرماه خبر داد و افزود: در قالب این طرح بیش از ۹۰ درصد خانوار‌ها را غربالگری و سفیران سلامت را مشخص کردیم.

او یکی از فرصت‌های ایجاد شده در سایه تهدید بیماری کرونا را شناسایی جمعیت گمشده شهرستان دانست و ادامه داد: بسیاری از خانوار‌ها پرونده سلامت در مراکز بهداشت نداشتند و لذا با مراجعه به خانه‌ها این جمعیت گمشده را شناسایی کردیم.

دانش نژاد با اشاره به اینکه سیر واکسیناسیون در این شهرستان افزایشی است افزود: تاکنون ۶۹۹۸۵ دز واکسن به شهرستان داده شده که ۶۲۷۶۹ دز را تزریق کردیم و ۳۵۰۹۴ نفر دز اول و ۲۷۳۴۸ نفر دز دوم و ۳۲۷ نفر دوز سوم را دریافت کردند.

او در ادامه از واکسینه شدن کامل ۸۰ درصد جمعیت شهرستان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۰.۷ درصد از عشایر شهرستان هستند که افراد بالای ۱۲ سال آن به عنوان جامعه هدف واکسیناسیون شناخته شده‌اند.

دانش نژاد واکسیناسیون تجمیعی را نیازمند یاری ادارات و دستگاه‌ها دانست و مطرح کرد: پراکندگی جمعیت در شهرستان ایوان بالا است و لذا باید مکان ثابتی در دهستان‌ها به واکسیناسیون اختصاص پیدا کند و آن را برای تزریق واکسن تجهیز کنیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.