رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات مدارس منطقه محروم عشایری در روستاهای صعب العبور جلاله مورد بازدید و راهکارهایی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مختار اندرخور رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از مدارس عشایری روستای جلاله شهرستان دنا واقع در مرز بین کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، گفت: با عنایت به بیانات رهبری درباره عدالت آموزشی و برخورداری تمامی دانش آموزان از آموزش کیفی، مشکلات مدارس این منطقه محروم و صعب العبور احصا و برطرف می شود.

او افزود: با وجود شرایط خاص وضعیت اقتصادی کشور، در بحث تجهیزات و تعمیرات مدارس روستایی جلاله کارهای خوبی امسال انجام شد اما هنوز در بحث تجهیزات و تعمیرات این مدارس عشایری و روستایی  جای کار بسیاری وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان تصریح کرد: ۱۴۷ دانش آموز در مدارس ابتدایی و راهنمایی روستای جلاله مشغول به تحصیل هستند.

اندرخور ابراز داشت: در ابتدای سال، تلاش شد وسایل گرمایشی این مدارس تامین شود با این وجود هنوز هم مدارس این روستا در بحث وسایل گرمایشی نیاز به توجه ویژه ای از سوی خیرین و دستگاه های متولی دارد.

او ادامه داد: در این سفر مشکل برق برخی از مدارس جلاله که قطعی داشتند رفع شد و مابقی نیز توسط شرکت برق شهرستان دنا به زودی رفع می شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان عنوان کرد: راه عبور و مرور برای دسترسی دانش آموزان نیز ناهموار بود که در این سفر دو روزه برخی از این راه های فرعی هموار شدند و مابقی نیز توسط راهداری به همراه جاده اصلی زیرسازی می شود.

اندرخور تاکید کرد: همچنین مدیرکل امور عشایر استان و فرماندار دنا قول مساعدی مبنی بر تحویل لوازم و التحریر برای دانش آموزان عشایری این منطقه به آموزش و پرورش دادند.

دهستان محروم جلاله زیلایی با جمعیتی افزون حدود هزار تن در حدود ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. 

جمعیت روستاهای جلاله به گفته برخی اهالی طی یک دهه گذشته از حدود سه هزار تن به دلیل محرومیت و نبود زیرساخت های لازم به ویژه جاده دسترسی نامناسب به کمتر از هزار تن کاهش یافته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.