مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در فاز اول اجرای طرح شبکه روستا‌های قرآنی و دوستدار کتاب قزوین از ۱۰ روستای فعال استان در این زمینه‌ها حمایت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: رونمایی از طرح شبکه روستا‌های قرآنی و دوستدار کتاب قزوین برنامه‌ای است که در هفته کتاب انجام می‌شود و قرار است در فاز اول این طرح، ۱۰ روستای استان که در زمینه قرآنی و کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

این مسوول افزود: طرح پاییزه کتاب یکی دیگر از طرح‌های این هفته است که طی آن در کتابفروشی‌های منتخب استان، کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی و تا سقف ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر به فروش می‌رسد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: از دوره گذشته سقف خرید برای هرنفر از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان و یارانه از ۴۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت که این دوره نیز به همین ترتیب اعمال خواهد شد با این تفاوت که برای کتاب‌های داخلی ۲۰ درصد و برای کتاب‌های ترجمه ۱۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی یادآور شد: طرح کتابخانه سیار نیز توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برای مناطق محروم پیش بینی شده که در فاز اول این کتابخانه در منطقه الموت راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال قزوین نیز با عنوان جایزه دکتر اشراقی، دوم آذرماه برگزار و در آن از برگزیدگان بخش‌های مختلف تقدیر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: همچنین مراسم کتابگردی و بازدید از کتابخانه‌های عمومی، کتابفروشی‌ها و انتشاراتی‌های استان قزوین نیز در طول این ایام اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: جشنواره کتابخوانی رضوی در نهاد کتابخانه‌های عمومی، جشنواره کتاب و مسجد در کانون‌های مساجد، جشنواره دانایی و توانایی در آموزش و پرورش و جلسات نقد و بررسی کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی، تجلیل از نویسندگان و مروجان کتاب و کتابخوانی، تقدیر از کتابداران نمونه، رونمایی از آثار و کتاب‌های تولید شده در استان قزوین، برگزاری مسابقه فرهنگی کتابخوانی با عنوان ندای خرد، برگزاری پویش کتابخوانی در فضای مجازی، نشست‌های کتابخوانی و برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در شهرستان‌های تابعه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار