معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین گفت: از بیش از ۵۰ عنوان کتاب صوتی در هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، رستمی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: یکی ازبرنامه‌های خلاقانه معاونت فرهنگی و رسانه در هفته کتاب رونمایی بیش از ۵۰ عنوان از کتاب‌های صوتی است که به همت این معاونت و با همکاری موسسات فرهنگی مجد آئین نو اشراق و سیمرغ سخن به شکل حرفه‌ای تهیه شده است.

رستمی افزود: در تهیه این کتاب‌ها برخی از مجریان توانمند صدا و سیمای استان همکاری داشته اند.

به گفته وی، این مجموعه با عنوان «راوی» برای اولین بار در استان قزوین با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهیه شده است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان ساخت: برگزاری مسابقه کتاب خوانی و کارگاه‌های آموزشی و دیدار با کتابفروشان فعال استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته کتاب است.

رستمی گفت: برنامه محوری استان در این هفته برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال استان قزوین است که این دوره از کتاب سال استان به منظور بزرگداشت دکتر احسان اشراقی به نام این چهره ماندگار استان نامگذاری شده است.

وی افزود: در این مراسم از خالقین برتر کتاب استان در ۱۰ رشته دیویی و بخش کودک و نوجوان بصورت ویژه تقدیر خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: همچنین از فعالان و مروجان کتاب و کتابخوانی و ناشرین برتر استان در حاشیه این مراسم تجلیل می‌شود.

رستمی افزود: طبق اعلام معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برنامه محوری و ملی امسال رونمایی از تفریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات یکی از مادران شهید گرانقدر دفاع مقدس است که این آئین علاوه بر مرکز بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و از نویسندگان و ناشرین برتر استان در حوزه ادبیات پایداری و شهدا نیز تقدیر خواهد شد.

وی افزود: پویش استانی «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» به مناسبت هفته کتاب برگزار خواهد شد که جزئیات فراخوان این پویش در هفته کتاب منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار