معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افزایش تعداد گردشگران خارجی در شهر اصفهان در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حیدر صادقی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان  گفت : در یک ماه اخیر دستورالعملی با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و در چارچوب برنامه‌های وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و امور خارجه ابلاغ شد که بر اساس آن صدور روادید برای گردشگران خارجی با شرایط خاص و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با همکاری آژانس‌های مسافرتی و تعیین محل اقامت انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این دستورالعمل در یک ماه اخیر شاهد افزایش سفر گردشگران خارجی به اصفهان بودیم، خاطرنشان کرد: عمده آن‌ها از کشور‌های منطقه ازجمله عراق و ترکیه و تعدادی نیز از روسیه یا سایر کشور‌های اروپایی هستند.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد گردشگران خارجی یک ماه اخیر ندارد، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل توسط آژانس‌های مسافرتی و دفاتر خدمات گردشگری مجوز دار و در قالب سفر ایمن و با داشتن کارت واکسیناسیون و آزمون کرونا (PCR) و اقامت در مکان‌های مورد تائید ازنظر بهداشتی اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه صنعت گردشگری اصفهان در یک ماه گذشته متحول شده و بخش خصوصی مشارکت خوبی در این زمینه داشته است، اظهارکرد که در پاییز امسال با توجه به دستورالعمل جدید و شرایط موجود، گشایش خوبی در صنعت گردشگری کشور به‌ویژه جذب گردشگران خارجی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی برای استقبال از گردشگران با ارتقاء سطح کیفی اقامتگاه‌ها متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در قالب سفر‌های ایمن و هوشمند در استان اصفهان انجام و آموزش‌های مناسبی نیز در این زمینه ارائه شد.

صادقی پیش‌ازاین از آمادگی استان اصفهان برای پذیرش گردشگران خارجی به‌منظور سفر ایمن و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بخش‌های مختلف گردشگری در استان ازجمله حدود ۴۲۰ آژانس مسافرتی آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران خارجی را بر اساس پروتکل‌های تعریف‌شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه میراث فرهنگی دارند.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اوایل آبان جاری از بازگشایی برخی از مرز‌ها به‌صورت محدود برای مقاصد گردشگری و با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد؛ بر این اساس، آژانس‌های مسافرتی و واحد‌های اقامتی می‌توانند در کنار وزارت امور خارجه قرار بگیرند تا گردشگرانی که قصد ورود به کشورمان دارند بتوانند از طریق نهاد‌های رسمی و مجاز اقدام کنند.

تعدادی از تور گردانان کشور روسیه نیز چند روز اخیر برای بازدید از مسیر‌های تاریخی و گردشگری به‌منظور توسعه گردشگری در ایام بسا کرونا به اصفهان سفر کردند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که از میان آن‌ها افزون بر یک‌هزارم و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه برمگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

بخش گردشگری این استان در دوران شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت مالی حداقل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.