دولت فرانسه از توافق با روسیه بر سر کاهش تنش درباره بحران مهاجران در مرز بلاروس و لهستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود بر سر کاهش تنش در بحران مهاجران در مرز بلاروس و لهستان توافق کردند.

کاخ الیزه پس از این مکالمه تلفنیِ ۴۵ دقیقه اعلام کرد: «امیدواریم این مذاکره در آینده نتیجه خوبی داشته باشد.»

پوتین در این رایزنی به مکرون قول داد تا «مسائل مطرح شده را با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌ جمهور بلاروس در میان بگذارد.»

بحران مهاجران در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در مرز بلاروس با "لهستان، لیتوانی و لتونی" جایی که مهاجران از ابتدای سال ۲۰۲۱ به آنجا هجوم آورده‌اند، به طرز چشمگیری تشدید شد.

شب گذشته نیز وزارت خارجه بلاروس در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس و رایزنی درباره بحران مهاجران در لهستان و تحریم‌ها علیه بلاروس خبر داد.

امروز جوزپ بورل به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را که شامل خطوط هوایی، آژانس‌های مسافرتی و سایر افرادی است که در انتقال مهاجران به بلاروس دخیل هستند، افزایش می‌دهد.

ساعاتی پیش نیز اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید علیه بلاروس موافقت کرد. تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا هر فردی را که در تسهیل انتقال افراد به مرز‌های بلاروس با لهستان نقش داشته است، هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که در مرز بلاروس با لهستان هزاران نفر در اردوگاه‌های موقت و در هوای بسیار سرد گیر افتاده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار