بلینکن: بلاروس در تلاش برای منحرف کردن توجه‌ها از اقدامات روسیه در مرز با اوکراین است

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای لهستانی خود مدعی شده است که، بلاروس در تلاش برای منحرف کردن توجه‌ها از اقدامات روسیه در مرز با اوکراین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  ند پرایس، سخنگوی وزرات خارجه آمریکا با انتشار بیانیه به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای لهستانی خود اشاره و اعلام کرد: بلینکن در گفتگو با زبیگنیو رائو ضمن انتقاد از دولت بلاروس، بر حمایت آمریکا از این کشور در مقابل سوء استفاده از پناهجویان آسیب پذیر توسط دولت لوکاشنکو تاکید داشته است.

وی در این راستا مدعی شده است که، اقدامات دولت بلاروس با هدف منحرف کردن توجه‌ها از اقدامات روسیه در مرز با اوکراین انجام می‌شود.

بلینکن تاکید کرد: در حقیقت اقدامات دولت لوکاشنکو یک تهدید، عامل ایجاد تفرقه و هدف آن منحرف کردن توجه از فعالیت‌های روسیه در مرز با اوکراین است محسوب می‌شود.

در این گفتگو وزرای امور خارجه آمریکا و لهستان ضمن محکوم کردن استفاده ابزاری از پناهجویان آسیب پذیر، از لوکاشنکو درخواست کردند تا به ریشه‌های تحریم‌های اعمال شده توسط غرب از جمله نقض حقوق بشر و تامین آزادی‌های اساسی برای مردم بلاروس توجه داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: بلینکن در این دیدار، با تقدیر از حمایت لهستان از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اظهار کرده است که، واشنگتن، لهستان و سایر متحدان و شرکا در تحمیل هزینه‌های قابل توجه به مسکو برای تهاجم نظامی و فعالیت‌های بدخواهانه در منطقه متحد هستند.

بحران مرزی میان لهستان و بلاروس اوایل سال جاری میلادی و به دنبال واکنش الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در مقابل تحریم‌های اتحادیه اروپا آغاز شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلینکن ، بلاروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار