رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۰۹ تن رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۹۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۸۰ بیمار مبتلای قطعی و ۱۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

او افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۰ هزار و ۲۹۵ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: طی ۲۴ساعت گذشته  ۴۵۳ نمونه پی سی آر از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت دریافت شد که حدود ۲۶ درصد موارد مثبت  بوده و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه وچرام بوده است.

یزدان پناه با بیان اینکه بیشترین درصد موارد بستری  طی ۲ هفته گذشته در شهرستان‌های کهگیلویه، مارگون و چرام بوده است عنوان کرد: مردم و مسئولان این شهرستان‌ها باید همکاری بیشتری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت‌ها داشته باشند.

او ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد از نظر میزان بروز بیماری در کشور رتبه دوم را دارا است که احتمالا  طی هفته‌های آتی موارد مرگ و میر در استان بصورت تصاعدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: عادی انگاری، تجمعات، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش نظارت ها، کاهش محدودیت‌ها بدون رعایت دستورالعمل ها، کاهش سرعت واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا در استان است.

 یزدان پناه تاکید کرد: تکمیل و تسریع واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده همگانی از ماسک، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم حضور در تجمعات موثر در جلوگیری از انتشار بیماری است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.