دو کشته بر اثر وقوع دو انفجار در پایتخت اوگاندا

تلویزیون محلی اوگاندا گزارش داد وقوع دو انفجار در پایتخت این کشور دست کم دو کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تلویزیون محلی اوگاندا گزارش داد وقوع دو انفجار در کامپالا، مرکز پایتخت اوگاندا دست کم دو کشته برجای گذاشت و چندین خودرو هم در این حادثه به آتش کشیده شدند.

شبکه تلویزیونی ان‌تی‌وی NTV اوگاندا گزارش داد: دو انفجار رخ داد که یکی از آنها در نزدیکی پارلمان و دیگری نزدیک ایستگاه پلیس مرکزی بود. در این حادثه تعداد زیادی مجروح شده اند.

خبرنگار این شبکه گفت: جسد دو فرد کشته شده را دیده و هنوز علت این انفجار‌ها  مشخص نشده است.

پیشتر، پلیس اوگاندا اعلام کرد: یک انفجار شدید در حوالی ساعت ۹ شب (۱۸۰۰ به وقت گرینویچ) در رستورانی معروف در کومبوگا، حومه شمالی کامپالا روی داد که بر اثر آن دو نفر جان باختند و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.

یووری کاگوتا موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا، پس از اعلام و شنیدن این خبر، پیامی توییتری نوشت: «به نظر می‌رسد این یک اقدام تروریستی است، ما عاملان آن را بازداشت خواهیم کرد.»

موسوینی می گوید به او اطلاع داده شده که سه نفر یک کیسه پلاستیکی خرید را در محل گذاشتند که بعدا منفجر شده و یک نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند. بازرسان هنوز در حال بررسی محل قراردادن بمب وعلت حادثه هستند.

سربازان اوگاندا به عنوان بخشی از نیرو‌های حافظ صلح اتحادیه آفریقا با شورشیان الشباب مرتبط با گروه تروریستی القاعده در سومالی می‌جنگند. الشباب تاکنون چندین بمب گذاری مرگبار در اوگاندا انجام داده است.

ماه گذشته، داعش برای نخستین بار مسئولیت یک انفجار در اوگاندا را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار