در پی وقوع انفجار در رستوانی در پایتخت اوگاندا، رئیس جمهور این کشور آن را اقدامی تروریستی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، پس از آنکه مقامات پلیس اوگاندا از وقوع یک انفجار در رستورانی معروف واقع در حومه کامپالا، پایتخت این کشور خبر دادند، رئیس جمهور اوگاندا این انفجار را یک اقدام تروریستی خواند.

پلیس اوگاندا روز گذشته اعلام کرد: این انفجار شدید در حوالی ساعت ۹ شب (۱۸۰۰ به وقت گرینویچ) در رستورانی معروف در کومبوگا، حومه شمالی کامپالا روی داد که بر اثر آن دو نفر جان باختند و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.

یووری کاگوتا موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا، پس از اعلام و شنیدن این خبر، امروز یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: «به نظر می‌رسد این یک اقدام تروریستی است، ما عاملان آن را بازداشت خواهیم کرد.»

موسوینی نوشت به او اطلاع داده شده که سه نفر یک کیسه پلاستیکی خرید را در محل گذاشتند که بعدا منفجر شده و یک نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند. بازرسان هنوز در حال بررسی محل قراردادن بمب وعلت حادثه هستند.

رئیس جمهور اوگاندا تاکید کرد: «مردم نباید بترسند، ما این جنایت را شکست خواهیم داد همانطور که همه جنایت‌های دیگری را که افراد بد ذات علیه ما انجام دادند، شکست دادیم.»

این انفجار چند روز پس از آن رخ داد که چندین منابع خبری و رسانه خارجی گزارش دادند که انگلیس  به اتباع خود هشدار داده که تروریست‌ها در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات های خطرناک در اوگاندا هستند.

در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۰ هنگام تماشای فینال جام جهانی در کامپالا هفتاد و چهار نفر بر اثر انفجار بمب از سوی تروریست‌ها کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار