با بسته اخبار محیط زیست امروز ۲۵ آبان ۱۴۰۰ همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در بسته اخبار محیط زیست امروز ۲۵ آبان ۱۴۰۰ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان از برخورد دستگاه قضایی استان کرمان با متخلف انتشار تصاویر شکار پرندگان وحشی در فضای مجازی، کشف اسلحه غیر مجاز در بردسیر، کشف یک قبضه سلاح شکاری در کرمان  و ... بخوانید.

انتشار عکس ۲۵ قطعه کبک وحشی در فضای مجازی دردسرساز شد

مطهره قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: متخلف محیط زیستی که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر شکار کبک وحشی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

او افزود: با پیگیری‌های انجام شده با کمک اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و حمایت دستگاه قضایی، حکم جلب برای متخلفی که در فضای مجازی، اقدام به انتشار عکس شکار ۲۵ قطعه کبک وحشی کرده بود صادر شد.

قریشی از مردم شهرستان درخواست کرد: در صورت اطلاع و یا مشاهده انتشار تصاویر شکار و صید حیات وحش در فضای مجازی، موضوع را از طریق حضور در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و یا تماس با شماره های  ۴۳۳۱۳۳۱٠ – ۰۳۴ یا سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۳ شکارچی متخلف در بردسیر

ضیاءالدین سلجوقی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت طی  انجام گشت و پایش مناطق حوزه استحفاظی به ۲ گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از ۴ساعت پیاده روی در منطقه حفاظت شده بیدوئیه، موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز شد که از این متخلف، یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز به همراه لاشه یک قطعه کبک کشف و ضبط شد.

او افزود: گروه دوم در منطقه لاله زار و بیدون دره پس از ۵ ساعت پیاده روی در ارتفاعات کوه لاله زار، متوجه حضور ۲ نفر متخلف شده و بدون فوت وقت با انسداد مسیر‌های خروجی و اقدام به موقع موفق به دستگیری متخلفان می‌شود.

سلجوقی با اشاره به دستگیری ۳ نفر متخلف طی این ماموریت ۲۴ ساعته تصریح کرد: از این متخلفان، ۳ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، یک دستگاه موتورسیکلت، ۲ دستگاه دوربین چشمی، تعدادی فشنگ و یک قطعه کبک کشف و ضبط و متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شدند.

او عنوان کرد: پایش مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت به صورت شبانه روزی با کمک ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان انجام می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کشف سلاح جامانده  از شکارچیان در کرمان

رحیم منتظر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان گفت: طی گشت و کنترل مناطق آزاد شهرستان کرمان، محیط بانان پس از شنیدن صدای شلیک، متوجه حضور چند نفر متخلف شدند که پس از تعقیب و گریز چند ساعته، متخلفان از مسیر‌های صعب العبور و ارتفاعات منطقه متواری می‌شوند.

او بیان داشت: متخلفان در حین فرار یک قبضه سلاح غیرمجاز دست ساز را رها می‌کنند که با کمک ماموران یگان حفاظت شهرستان کشف و ضبط شده است.

او افزود: تحقیقات برای شناسایی متخلفان در حال بررسی است.

کشف لاشه ۴ سر خرگوش وحشی در منزل شکارچی متخلف

رحیم منتظر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان پس از دریافت گزارش شکار غیرمجاز، ضمن بررسی موضوع و انجام عملیات شناسایی با هماهنگی مراجع قانونی و دریافت دستور قضایی، از ۲ منزل شناسایی شده بازرسی کردند.

او افزود: در این بازرسی ها، یک قبضه اسلحه غیرمجاز و لاشه ۴ سر خرگوش وحشی کشف و ضبط و متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار