هزینه‌های تفکیک شده جهت آماده سازی زمین‌های طرح جهش تولید مسکن بر عهده متقاضی است و هر متقاضی برای آماده سازی زمین باید ۴۰ میلیون آورده داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در قانون، هزینه‌های تفکیک شده‌ی آماده سازی زمین بر عهده خود متقاضی است و زمین رایگان است و ۴۰ میلیون تومانی که دریافت می‌شود آورده‌ی متقاضی و بابت آماده سازی زمین و سند و .. است و مربوط به ساخت واحد‌ها نیست.

او افزود: زمین‌های سایت اداری، اراضی زعفرانیه و بخش دیگری از شهر برای استفاده در طرح جهش تولید مسکن در نظرگرفته شده است که هنوز مشخص نیست از کدام بخش استفاده شود و در حال حاضر کار‌های مطالعاتی آن در حال انجام است.

داعی ادامه داد: در کل از تعهد ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال در کشور، سهم خراسان جنوبی ۲۵ هزار واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن ادامه طرح اقدام ملی مسکن است و هیچ تفاوتی در نوع ساخت آن وجود ندارد؛ فقط تسهیلات آن افزایش پیدا کرده و به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

او بیان کرد: توضیات کامل در سایت به متقاضیان داده می‌شود و در صورت موافقت صفحه ثبت نام باز می‌شود.

داعی اظهار کرد: زمین به حد کافی وجود ندارد که در طرح جهش تولید مسکن بشود ویلاسازی کرد و به طور مثال یک قطعه زمین ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری به ۵ متقاضی داده می‌شود تا در آن ساختمان ۵ واحدی بسازند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: برای تأمین زمین برای ۷ شهرستان استان یک ماه پیگیری و مذاکرات داشتیم که در نهایت از چند روز پیش سایت ثبت نام برای بیرجند و از دیروز سایت ثبت نامی برای ۶ شهرستان دیگر باز شده است.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن متولی ساخت است یعنی تنها پیمانکاری و نظارت بر شیوه ساخت را بر عهده دارد.

او افزود: دستورالعمل نهایی هنوز به ما نرسیده است، اما در طرح اقدام ملی مسکن این گونه بود که زمین و تسهیلات به خود متقاضی داده شده و ما فقط وظیفه نظارت بر نوع ساخت را بر عهده داشتیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.