پوشش ۹۷ درصدی دوز اول واکسن کرونا در شهرستان ارومیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: میزان پوشش دوز اول واکسن کرونا در شهرستان ارومیه به ۹۷ درصد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، دکتر محمد امین ولیزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۶ شهرستان استان پلدشت، چایپاره و شوط در شمال استان، اشنویه، سردشت و پیرانشهر در جنوب استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اقدامات انجام شده در مقابله با این بیماری افزود: هماهنگی‌های لازم با مسئولین مراکز بهداشت و درمان شهر‌های با وضعیت قرمز جهت تسریع در امر واکسیناسیون و انجام خانه به خانه آن در روستا‌ها با همکاری بهورزان منطقه انجام و تمهیدات لازم اتخاذ شد.

ولی زاده ادامه داد: تا تاریخ ۲۴ آبان ماه سال جاری پوشش واکسیناسیون دوز اول در استان برای افراد بالای ۱۸ سال ۸۷.۳ درصد و دوز دوم برای این قشر از جامعه ۶۶.۶ درصد می‌باشد.

وی افزود: در شهرستان ارومیه پوشش حدود ۹۷ درصدی تزریق دوز اول را داریم که خوشبختانه در آستانه رسیدن به صد در صد می‌باشد و کمترین تزریق در شهرستان پیرانشهر با حدود ۶۵ درصد می‌باشد و خوشبختانه با اطلاع رسانی و افزایش واکسیناسیون پوشش واکسیناسیون در این شهرستان نیز در آستانه رسیدن به ۷۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستان ارومیه بیشترین آمار تزریق دوز دوم را نیز دارد ابراز امیدواری کرد: با تزریق ۲۰۰ هزار دوز اول آمار تزریق در کل استان ۹۰ درصد خواهد شد.

وی در تائید راهکار پیشنهادی وزیر بهداشت و درمان در خصوص تمرکز بر شهر‌هایی با آمار واکسیناسیون کم و ابتلا به بیماری زیاد تاکید نمود: در شهر‌های قرمز روند واکسیناسیون تسریع شده است و امیدواریم هر چه سریعتر آمار ابتلا نیز در این شهر‌ها روند نزولی به خود بگیرد.

ولیزاده با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد به ویژه در شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی که در مجاورت شهر‌های جلفا و مرند می‌باشند کاهش یافته است بر افزایش منع تردد‌ها از طریق فرمانداری‌ها تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ساعات کاری مراکز ۱۶ ساعته به ۲۴ ساعته و فعال بودن تیم سیار واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون خانه به خانه در دستور کار شبکه‌ها قرار گرفته است و تا آخر ماه جاری تزریق دوز اول به اتمام می‌رسد.

ولیزاده در خصوص اطلاع رسانی دریافت دوز سوم واکسن گروه‌های هدف گفت: هماهنگی‌های لازم با صدا و سیمای مراکز آذربایجان غربی و مهاباد در خصوص آموزش افراد با سن بالای ۶۰ سال و بیماری زمینه‌ای در خصوص دریافت دوز سوم انجام شده است.

در پایان رئیس دانشگاه علوم پزشکی از تزریق ۷۶ درصدی دوز اول و ۴۲.۶ درصد دوز دوم برای سنین ۱۲ تا ۱۷ سال خبر داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.