به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، طبق گزارش فوربس، چندین توسعه دهنده اپلیکیشن میگویند که اپل بطور مخفیانه و بدون تایید توسعهدهندگان برنامهها، در گوگل ادز برای اپلیکیشنهای اشتراکی iOS موجود در اپ استور، تبلیغات سفارش میدهد. این گزارش ادعا میکند که شرکت اپل این کار را برای جمعآوری میلیونها دلار درآمد ناشی از حق اشتراک انجام میدهد و آن را "آربیتراژ آگهی" مینامد. آربیتراژ روشی است که در وال استریت و سایر بازارهای مالی، با استفاده از آن، از مابه التفاوت خرید و فروش یک سهم میتوان سود برد.
طبق گفته فوربس کاری که اپل انجام میدهد، پرداخت پول برای تبلیغ یک اپلیکیشن است. به عنوان مثال فرض کنید که اپل برای تبلیغ برنامه x به گوگل پول میدهد و در مقابل اگر برنامه مورد نظر به مشترکین اجازه دهد تا پرداختهای خود را از طریق فرآیند پرداخت درون برنامهای اپل انجام دهند، این شرکت ۳۰ درصد از هزینه اشتراک برای سال اول و ۱۵ درصد برای سالهای بعدی را دریافت میکند.
مثال واضحتر اینکه، اپل ممکن است برای هر تبلیغی که به اشتراک جدید منتهی شود ۵ تا ۱۰ دلار هزینه تبلیغات به گوگل بپردازد، ولی از طریق حق اشتراک آن ۵۰ دلار یا بیشتر درآمد داشته باشد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام /