درخواست صهیونیست‌ها از آمریکا برای شروطی علیه حزب الله در ازای کمک به ارتش لبنان

رژیم صهیونیستی از آمریکا خواست تا در ازای کمک به ارتش لبنان، محدودیت‌هایی را برای حزب الله ایجاد کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان از درخواست رژیم صهیونیستی از آمریکا مبنی بر اعمال محدودیت‌هایی برای حزب‌ الله در ازای کمک به ارتش لبنان خبر دادند.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که مقامات صهیونیستی از لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در جریان سفر فعلی‌اش به اراضی اشغالی خواسته‌اند تا هرگونه کمک آمریکا به لبنان را مشروط به اجرای چندین مورد مربوط به حزب‌ الله کند.

شروط خواسته شده توسط اشغالگران عبارت از خروج نیرو‌های حزب الله از مرزها، تعهد ارتش لبنان مبنی بر جلوگیری از ساخت موشک‌های نقطه‌زن برای این حزب و همچنین جلوگیری از آنچه قاچاق اسلحه خوانده شده، است.

مقامات صهیونیستی در یاوه گویی‌های خود به سفیر آمریکا از اینکه تسلیحات آمریکایی در اختیار ارتش لبنان قرار می‌گیرد و به حزب الله می‌رسد تا علیه اشغالگران استفاده شود، ابراز نگرانی کردند.

سپتامبر گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یادداشتی را امضا کرد که به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور اجازه می‌دهد تا به ارتش لبنان کمک فوری به ارزش ۴۷ میلیون دلار بدهد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۱۳ مرداد و روز پنجشنبه ۱۴ مرداد با توپخانه و نیز جنگنده چندین نوبت به جنوب لبنان حمله کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار