همزمان با هفته جهانی کارآفرینی دو طرح پیشران مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت:  دو طرح پیشران مشاغل خانگی با اعتبار یک میلیارد و هفتصدمیلیون ریال باعث اشتغال مستقیم ۷ نفر شده است.

او افزود: کارگاه تولیدی صنایع دستی با اشتغال مستقیم ۳ نفر و پشتیبانی از تولیدات ۶۰ بانوی فعال در این بخش و با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت از محل اعتبارات پیشرانان مشاغل خانگی در تفاهم نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۷ صد میلیون ریال بهره‌مند شده است.

رمضانی گفت: کارگاه تولیدی مصنوعات چرمی با اشتغال مستقیم ۴ نفر توانسته از تسهیلات از محل اعتبارات پیشرانان مشاغل خانگی در تفاهم‌نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید به مبلغ یک میلیارد ریال بهره‌مند شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند نیز گفت: از اهداف طرح پیشران می‌توان به توسعه کسب‌وکار خانگی در این رشته اشاره کرد که درنهایت منجر به تولید کالای قابل‌عرضه به بازار می‌شود.

 فولادی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ازجمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال است که با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در حال اجراست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.