تعطیلی نانوایان بخش سرخنگی شمیل

نانوایان روستای سرخنگی شمیل بندرعباس از یک هفته پبش تعطیل شدند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، نانوایان روستای سرخنگی در بخش شمیل از توابع شهرستان بندرعباس به علت کمبود آرد یارانه ای تعطیل شدند.

طی تماس چندین شهروند از بخشل شمیل در روستای سرخنگی نزدیک به یک هفته است که نانوایی بخش سرخنگی شمیل تعطیل شده است.در این روستا علت را جویا شدیم که نبود آرد یارانه ای باعث تعطیلی این نانوا ها در این بخش  شده است.

 خداداد شب روا  یکی از متصدیان نانوایی سرخنگی گفت: با توجه به کمبود آرد در هر ماه این نانوایی 15 روز در ماه تعطیل است.

 شب روا افزود: با توجه به مراجعه مکرر مردم در زمان تعطیلی برای گرفتن نان مجبور شده است که آرد آزاد با چندین برابر قیمت  از دلال  تهیه کند و نان را به قیمت یارانه ای بفروشد که این وجه اقتصادی  با توجه  به قیمت پایین نان ندارد.

او گفت:با مراجعه  به شورای روستا و معاونت فرمانداری و اداره  غله برای گرفتن  آرد جوابی دریافت نکرده است و مجبور است که 15 روز آخر هر ماه نانوایی را تعطیل کند.

گلایه متدصیان  این نانوا ها این است که مقداری آردی که برای این نانوایان در نظر گرفته شده است  فقط 15 روز کفاف پخت آنها را می دهد.

بخش شمیل که دارای چندین روستا از جمله شمیل، سرزه آل مهتران ، روستای سهرابی، سرخنگی، کرمون، چاه خرگ، زمین سنگ است که نان مورد نیاز خود را از نانوایی سرخنگی تهیه می کنند.

با توجه به تعطیلی این واحد نانوایی مردم این منطقه مجور هستند که یا به نانوایان بخش شمیل و  یا از حسن لنگی و بندرعباس نان تهیه کنند که این خود مشکل بزرگی برای این مردم با توجه به وضعیت رفت و آمد در روستا  ایجاد کرده است.

با توجه به این که در بخش شمیل جمعیت شناوری بویژه در فصل کشاورزی  این نانوایان با کمبود آرد مواجه می شوند.

 

انتهای پیام/ن

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.