شریعت نژاد گفت: در نظر داریم محصولات شرکت های دانش بنیان را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

شریعت نژاد معاون رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی فناوری ورزشی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حمایت‌هایی که ما از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور فعال در حوزه‌های ورزش می‌کنیم، حمایت‌های مالی بوده که برای نمونه سازی و ساخت قطعات اولیه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری انجام می‌شود. افزون بر این برای کسانی که یک کسب و کار جدید را آغاز می‌کنند فضای کار و دفتر کاری در نظر گرفته می‌شود.

او افزود: برای نو آوران و فعالانی که تازه به حوزه فناوری ورود کرده اند، مشاوره‌هایی در زمینه‌های بازاریابی، فروش، تجاری سازی و طراحی وب سایت در نظر گرفتیم تا بتوانند در مراحل اولیه کسب و کار مشکلات خود را با مشاوران در میان بگذارند و در مراحل بعدی دچار معضل نشوند. برای حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بزرگ هزینه‌هایی در اختیار آنها می‌گذاریم تا بتوانند محصولاتشان را به نمایش بگذارند.

معاون رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی فناوری ورزشی ایران با اشاره به اینکه محصولات تولید شده به کمک این مرکز می‌تواند نیاز جامعه را برطرف کند بیان کرد: در حال حاضر رویکرد اصلی ما این بوده است که باتوجه به نیاز مردم محصولی را طراحی کنیم و بسازیم و تا به امروز هر محصولی که در این مرکز فناوری و نوآوری طراحی و ساخته شده است مورد استفاده بسیار‌ی از قشر جامعه قرار گرفته و برخی از نیاز مردم را برطرف کرده است.

او گفت: برای رفع مشکلاتی که سر راه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها وجود دارد انتظاراتی از دولت داریم که یکی از آن‌ها اعتماد به شرکت‌ها و رفع نیاز‌های آن‌ها در مراحل اولیه کسب و کار است.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه چه اقداماتی در سطح بین المللی شدن شرکت ها شده است اظهار کرد: کشور ما همچنان نتوانسته بازار داخلی خود را به طور کامل پوشش دهد اما در نظر داریم که بتوانیم محصولات شرکت های دانش بنیان کشور را برای کشورهای همسایه مثل عراق و افغانستان و کشور های دیگر به فروش بگذاریم تا بتوانند هم در صادرات محصولاتشان و هم در ارتقا و کیفت آنها موفق تر عمل کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار