هشدار فلسطین درباره برنامه جدید دانش آموزان رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه فلسطین در خصوص درخواست‌ها برای قرار دادن مسجد الاقصی در برنامه بازدید‌های دانش آموزان مدارس رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ، تارنمای نشریه دنیا الوطن در گزارشی از رام الله به برنامه جدید رژیم صهیونیستی در توهین به مقدسات اسلامی پرداخت.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: با جدیت تمام درخواست‌های به اصطلاح کمیته آموزش در کنست اسرائیل را برای گنجاندن آنچه «کوه معبد» (حرم شریف قدس) خوانده می‌شود به عنوان یک مکان اجباری در برنامه بازدید‌های مدارس اسرائیل زیر نظر دارد.

این وزارتخانه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: این درخواست‌ها در چارچوب تنش آفرینی‌های هر روزه ناشی از یورش‌های صهیونیست‌های افراطی به مسجد الاقصی و صحن‌های آن و همچنین انجام مناسک تلمودی و توضیحات آن‌ها در خصوص «هیکل ادعایی» و برگزاری تور‌های تحریک آمیز در صحن‌های آن مطرح می‌شود که بخشی از تجاوزات مستمر اسرائیلی‌ها با هدف جا انداختن تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است.

وزارت امور خارجه فلسطین تعرضات پیوسته و مستمر اشغالگران صهیونیست به املاک و مستغلات اسلامی و مسیحی در قدس را که با حمایت آشکار نهاد سیاسی در این رژیم و بسیاری از جمعیت‌های شهرک نشین فعال در این عرصه با هدف صهیونیست سازی این شهر مقدس و تغییر نشانه‌ها و هویت تمدنی مسیحی و اسلامی آن صورت می‌گیرد، محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین در خصوص ادامه و تشدید یورش‌ها به مسجد الاقصی و صحن‌های آن و همچنین تثبیت تقسیم زمانی تحمیلی از سوی مقامات اشغالگر و خطر درخواست‌های مطرح شده از سوی به اصطلاح کمیسیون آموزش کنست در خصوص تشدید یورش‌ها و مشارکت دادن دانش آموزان مدارس صهیونیست در این یورش‌ها هشدار داد.

وزارت امور خارجه فلسطین، بر ادامه هماهنگی تلاش‌ها و مواضع دو طرف فلسطینی و اردنی برای حمایت از قدس و مقدسات آن و همچنین تقویت تحرک سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی مشترک برای تامین پشتیبانی از قدس و مقدسات و در راس آن مسجد الاقصی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است که فلسطین و اردن گام‌هایی را برای تعمیق جبهه منطقه‌ای و بین المللی علیه اقدامات اشغالگران و یورش‌های مداوم آن‌ها به مسجد الاقصی بر می‌دارند و تلاش خود را برای افزایش بیش از پیش فشار بین المللی بر اشغالگران به منظور وادار کردن آنان به احترام گذاشتن به وضعیت تاریخی، حقوقی و ترکیب جمعیتی موجود در قدس و مقدسات آن تشدید می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
بچه های همه ادیان کاملا آزادن هر جا رو دلشون بخواد ببینن ولو سیلوهای موشکی رو
آخرین اخبار