معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح شهید پژوهی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب با مشارکت دانش آموزان در مدارس این استان آغاز شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: باید در هر خانه یک شهید الگوی تربیتی فرزندان قرار گیرد زیرا هیچ منبعی برای ساختن جامعه و تربیت فرزندان ما قوی‌تر و مهم‌تر از شهدا و ترویج فرهنگ شهادت نیست.

فهمیده با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دراین طرح  با بررسی ویژگی‌های اخلاقی شهدا، با فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت به عنوان ماندگارترین میراث دوران دفاع مقدس آشنا شوند، افزود: بر اساس این طرح دانش آموزان با اولویت شهدای مدرسه ،محله ،شهر،استان و کشور به بررسی زوایای مختلف زندگی شهدا می پردازند.

او گفت: تربیت نسل آینده هرجامعه با مبانی دینی و مذهبی و تبیین باور و حفظ و صیانت از ارزش های مذهبی از وظایف ذاتی دستگاه تعلیم و تربیت پویا است.

فهمیده افزود: شناساندن مبانی فکری، عملی و نظری بزرگان ، مجاهدان و اسطوره ها به ویژه درخط مقدم مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی به کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از اهداف مهم تشکیل قرارگاه این شهید والامقام درآموزش و پرورش استان البرز را تشکیل می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: در فعال سازی قرارگاه مکتب حاج قاسم در مدارس البرزبه دنبال شناساندن ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار  به عنوان الگوی پایداربه نسل آینده هستیم.

او  با بیان این که دبیرخانه شهید حاج قاسم سلیمانی درآموزش و پرورش ناحیه سه کرج دایراست،افزود: برای قرارگاه مکتب حاج قاسم درمدارس البرز، گروه های نمایشنامه خوانی و سرود، مسابقات شعر، مداحی و مدیحه سرایی، برپایی نمایشگاه دائمی ازتصاویر سردار، تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از وصیتنامه شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مرجع درتمامی فعالیت هنری پیش بینی شده است.

فهمیده گفت: الگو سازی در تراز انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت مدرسه کانون تربیتی محله درترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از نقش موثر فرهنگیان درتبیین ابعاد شخصیتی سردار درجامعه، تبیین فرهنگ قدرشناسی به عنوان یکی از اصلی ترین و بارزترین مهارت ها براساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.