طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد با شرایط سخت اقتصادی در نتیجه غفلت طولانی سال‌های گذشته روبرو بود و به بحران اقتصادی منجر شد که با اقدامات صورت گرفته از این وضعیت خارج شده ایم.

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در دیدار با امام جمعه ایلام ،گفت: خوشبختانه با اقدام‌های انجام شده از بحران خارج و کار‌های جدید شروع شده است.

او همچنین با ذکر اینکه نرخ جمعیت دانش آموزان رشته فنی حرفه‌ای در ایلام پایین و گرایش به رشته تجربی بالاست، بیان کرد: بیشتر دانش آموزان پسر به سمت رشته‌های فنی گرایش نداشته در حالیکه در سایر استان‌ها ۲ برابر دانش آموزان رشته تجربی در فنی و کار و دانش تحصیل می‌کنند که نقش مهمی در تامین نیروی کار آینده خواهد شد.

او مطرح کرد: متاسفانه در ایلام در زمینه آموزش به میزان نصف سایر استان‌ها هزینه می‌شود که این مساله در آینده در آسیب‌ها و مسائل اجتماعی دیده خواهد شد.

او بیان کرد: باید در دانشگاه ها، آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی نگاهی متفاوت داشته باشد و به مساله آموزش توجه بیشتری شود.

او با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مقوله فرهنگ تاکید فراوانی داشته اند، گفت: آموزش و حرکت باید موید و جهت دهنده فرهنگ عمومی باشد.

او با ابراز امیدواری از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محور توسعه قرار بگیرد افزود: یکی از برنامه‌های آینده این دانشگاه ایجاد هنرستان‌های سما است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.