سومین جشنواره نخل و آفتاب با هدف رونق گردشگری و روستاگردی در شهرستان کویری خور و بیابانک امروزآغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  جشنواره نخل و آفتاب که با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی در پارک معین شهر خور آغاز شد؛ تولیدات صنایع‌دستی، معدنی، کشاورزی و محصولات وابسته به نخل، آثار فرهنگی و غذا‌های سنتی این شهرستان در ۲۵ غرفه به نمایش گذاشته شد.

عباس نظام‌الاسلامی فرماندار خور و بیابانک گفت: در این جشنواره سه‌روزه آثار هنرمندان شهرستان ارائه‌شده است.

عباس نظام‌الاسلامی هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه‌سازی مؤثر برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی بانوان فعال، تقویت مشارکت و تعامل میان صندوق‌های خرد زنان روستایی، تقویت بنیه اقتصادی خانواده‌ها، فرهنگ‌سازی و نقش‌آفرینی در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ در خانواده عنوان کرد.

وی بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های نهفته کارآفرینان بخش مرکزی شهرستان، گسترش فرهنگ زندگی به سبک ایرانی و اسلامی، ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف، فراهم آوردن مکانی برای گرد هم آمدن بانوان کارآفرین و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های مفید و ارزنده درزمینهٔ اشتغال را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

فرماندار خور و بیابانک همچنین بر ضرورت برند سازی محصولات منطقه‌ای و شناخت جایگاه صنایع‌دستی در اشتغال‌زایی و کمک به چرخه اقتصادی و توانمندسازی بانوان در توسعه تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی شهرستان تأکید کرد.

نظام الاسلامی افزود: این شهرستان از قابلیت‌های کم‌نظیر گردشگری برخوردار است که برپایی این جشنواره‌ها در جهت رسیدن به اهداف توسعه گردشگری نقش مهمی دارد.

وی بابیان اینکه توجه به گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه، اشتغال و اقتصاد در این شهرستان را متحول می‌کند خاطرنشان کرد: خور و بیابانک با برخورداری از طبیعت خاص کویری قابلیت ویژه در توسعه صنعت گردشگری دارد و معرفی جاذبه‌های گردشگری، اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی، ترویج و گسترش فرهنگ بومی و نقش مؤثر آن دربرند سازی محصولات منطقه دارد.

فرماندار خور و بیابانک افزود: نیاز است که این جشنواره‌ها که باهدف توسعه گردشگری شهرستان صورت می‌گیرد، ادامه یابد.

وی برگزاری مسابقه بالا رفتن از نخل، پخت غذا‌های سنتی، اجرای زنده هنر کرباس‌بافی، شترسواری بازدید از نخلستان روستای مهرجان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری روستا‌های مصر و گرمه و ایراج آثار تاریخی و قابلیت‌های گردشگری شهرستان را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

خور و بیابانک به مرکزیت شهر خور با وسعتی افزون بر۱۲ هزار کیلومترمربع حدود ۱۰ درصد از کل مساحت استان اصفهان را در اختیار دارد.

شهرستان خوروبیابانک قطب اقامتگاه‌های بوم گردی کشور و اصفهان است که با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز این استان واقع است.

پیش از این ۲ دوره جشنواره نخل و آفتاب سال‌های ۹۷ و ۹۸ در خور و بیابانک برگزار شده بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.