تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای ۲۰ هزار بیمار خاص و سخت درمان حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمامی مراکز واکسیناسیون کرونا در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد رجبیان کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران خاص برای واکسیناسیون کرونا دیگر همانند واکسن دُزهای اول و دوم نیازی به مراجعه به مراکز منتخب ندارند ضمن این که با توجه به افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون، دیگر واکسن کرونا در مراکز ویژه بیماران خاص تزریق نمی‌شود.

او افزود: در کنار تزریق دُز سوم واکسن کرونا به بیماران خاص، واکسن آنفلوآنزا هم به این گروه از بیماران تزریق می‌شود که محل تزریق واکسن آنفلوآنزا به بیماران دیالیزی در مراکز درمانی خودشان، به بیماران مبتلا به سرطان و بیماران خاص در بیمارستان ناظران و به بیماران پیوند عضو در بیمارستان منتصریه است.

کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: توصیه اکید ما به بیماران خاص و سخت درمان این است که همانند سایر گروه‌های جامعه فاصله زمانی ۱۴ روزه بین دریافت ۲ واکسن کرونا و آنفلوآنزا را لحاظ کنند و همزمان واکسن‌های کرونا و آنفلوآنزا را تزریق نکنند.


بیشتر بخوانید


رجبیان بیان کرد: همچنین بیمارانی که خون و فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند هم باید فاصله زمانی معین را مدنظر قرار دهند و در چنین زمان‌هایی واکسن دریافت نکنند و انجام این کار را به پس از گذشت زمان معین شده موکول کنند.

او تصریح کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دُز سوم واکسیناسیون کرونای سالمندان بالای ۶۰ سال با فاصله چهار ماهه از دُز دوم و واکسیناسیون دُز سوم بیماران خاص و سخت درمان و کادر بهداشت و درمان پس از ۶ ماه از تزریق دُز دوم انجام می‌شود.

کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ۲۰ هزار بیمار خاص و سخت درمان در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زندگی می‌کنند که بیماران مبتلا به سرطان، بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، MS، پیوند عضو، دیابت، اوتیسم، EB و SMA را شامل می‌شوند و این افراد باید پس از گذشت ۶ ماه از زمان دریافت دُز دوم واکسن کرونا، برای دریافت دُز سوم به یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.