اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره پایداری هوا و غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا از اوایل فردا جمعه تا اواخر روز شنبه هفته آینده در استان "هشدار زرد" صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا رفیعی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو به نسبت پایدار بر روی استان در سه روز آینده است و  بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری  و مه‌آلود، گاهی وزش باد برای بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا بدلیل پایداری جو و سردی هوا، در مناطق مرکزی و صنعتی استان بویژه در ساعات اولیه روز انتظار می‌رود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت روز گذشته ۱۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در سردترین ساعت به صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، مورچه خورت با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: دمای امروز صبح شهر اصفهان به ۲ درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته پنج درجه کاهش نشان می‌دهد.  

رفیعی افزود: بیشینه‌ دمای هوای بیشتر مناطق استان در  ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش و کمینه‌ دما ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از نفوذ سامانه ناپایدار دیگری از روز دوشنبه هفته آینده به استان خبر داد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از پایداری هوا، غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا از اوایل روز جمعه تا اواخر روز شنبه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس و امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسئولان توصیه شده است که افراد آسیب پذیر از رفت و آمدهای غیر ضروری به مراکز شهرها و همچنین از فعالیت‌های ورزشی در سطح شهر و تا حد امکان هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند و مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.