آزمایشات تخصصی شیمیایی و میکروبی انجام شده نشان می‌دهد که آب شرب شهر تازه‌آباد سالم و هیچگونه آلودگی نداشته و به طور کامل قابل شرب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی رحمانی سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ثلاث باباجانی در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان ثلاث باباجانی با بیان اینکه آب شرب این شهر تنها از لحاظ شکل ظاهری مشکل دارد و با وجود آزمایشات متعدد و تخصصی تاکنون به نتیجه واحدی نرسیده‌ایم، افزود: از سال گذشته تاکنون در چشمه «میرهومر» به عنوان تامین کننده آب، تغییرات فیزیکی ایجاد شده و آب تغییر مسیر داده است و از خرداد ماه سال گذشته تاکنون کدری آب شرب شهر تازه آباد شروع شده است.

او بیان داشت: ایستگاه میرهومر دارای ۲دستگاه کلر سنج آنلاین است و ابتدای هر ماه و بدون وقفه آب شرب شهر نمونه گیری و آزمایشات شیمیایی و میکروبی انجام می‌شود.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: اولویت ما حفظ سلامت شهروندان است و با توجه به نتایج آزمایشات شیمیایی و میکروبی این امور و شبکه بهداشت به مردم اطمینان می‌دهیم که بابت مصرف آب شرب جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رحمانی تاکید کرد: از شهروندان درخواست داریم به شایعات و اظهارنظر‌های غیر رسمی توجه نکرده و با صرفه جویی در مصرف آب به ما کمک کنند تا از این بحران گذر کنیم.

درخواست ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب شهرستان

یدالله شکری فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی نیز در این نشست گفت: در مدت تغییر رنگ آب شرب چشمه میرهومر، سه بار مسیر خط انتقال، ۲ بار دستگاه‌ها و سه بار مخازن ذخیره آب به صورت کامل شست و شو شده است.

او با بیان اینکه تمام تلاش ما شفاف سازی واقناع افکار عمومی و در نهایت صداقت است، افزود: برای بررسی مشکلات پیش آمده جلسه‌ای در مرکز استان برگزار می‌شود و پیشنهاداتی مطرح خواهیم کرد که در کوتاه مدت استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب با نظر کارشناسان و در درازمدت نیز استفاده از آب سد آزادی است.

شکری یادآور شد: برای سفر آتی رییس جمهور به استان کرمانشاه پیشنهاداتی را تدوین کرده ایم که اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای حوزه آب است و ۳۰ میلیارد تومان هم برای تعمیرات خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حر از جمله این پیشنهادات است.

فرماندار ثلاث باباجانی اظهار داشت: در جلسه سال گذشته با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که در این شهرستان تشکیل شد، یکی از مطالباتی که مطرح شد آبیاری هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی بالا و پایین دست سد ازگله و همچنین استفاده شرب ۳۴روستا از آب این سد است.

گفتنی است:هم اکنون آب شرب شهر تازه آباد و چند روستای شهرستان از چشمه میرهومر در ۱۵ کیلومتری شهر تازه آباد تامین می‌شود.

انتهای پیام/ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.