آیت الله مبلغی گفت: برند ملی حلال تنها نشان رسمی حلال کشور است که در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

آیت الله احمد مبلغی، مجتهد ناظر بر امور حلال کشور، عضو مجلس خبرگان رهبری و فقیه ناظر بر امور حلال و هیات همراه در سفر ۲ روزه به خوزستان و در حاشیه بازدید از واحد تولیدی کشت و صنعت فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هدف از این سفر نظارت بر اجرای مقررات اعطای نشان حلال برای محصولات غذایی است.

او با بیان اینکه برند ملی حلال تنها نشان رسمی حلال کشور است، افزود: ثبت هر برند دیگر تحت این عنوان، فاقد اعتبار قانونی است و تخلف محسوب می‌شود و هم اکنون این نشان ملی حلال در اختیار سازمان استاندارد قرار دارد که با محوریت، نظارت و امضای فقیه ناظر بر امور حلال به کالا‌های تولیدی اعطا خواهد شد.

بازدید آیت الله مبلغی از کشت و صنعت فارابی

آیت الله مبلغی توجه به نشان حلال را عامل خودکفایی و سلامت سفره‌های مردم دانست و بیان داشت: این مهم در افزایش صادرات و پویایی اقتصاد ایران به عنوان یک کشور اسلامی تاثیر دارد، همچنین استاندارد شاخصه سلامت یک کشور محسوب می‌شود، ضمن اینکه حضور استاندارد در جامعه نیازمند قانون است و ذات قوانین باید از فقه گرفته شود و مباحث فقهی اگر دقیق و درست پیاده سازی شوند به تحقق موضوع حلال در جامعه کمک خواهند کرد.

فقیه ناظر بر امور حلال در ادامه با تقدیر از فعالیت فنی و تخصصی شرکت کشت و صنعت فارابی اظهار کرد: با گسترده‌تر شدن خدمات این واحد تولیدی در حوزه حلال و برطرف شدن موانع، توسعه بیشتری در این حوزه حاصل می‌شود.

در پایان این بازدید آیت الله مبلغی پروانه کاربرد نشان حلال این واحد را به تورج بهادری، مدیر عامل کشت صنعت فارابی تقدیم کرد.

اعطای نشان حلال به مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر فارابی

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.