نصف جهان، زاینده رود را فریاد زد/دستور ویژه مخبر درباره آب زاینده رود/ عذرخواهی وزیر نیرو از کشاورزان + فیلم و تصاویر

از صبح امروز، تعدادی از مردم نصف جهان در بستر خشک زاینده رود حاضر شدند تا از مسئولان بخواهند برای جاری شدنِ دوباره زاینده رود چاره ای بیندیشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دورهمیِ بزرگ مردم اصفهان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شده است و حدود چهار هزار نفر از کشاورزان و خانواده هایشان با تجمع در بستر رودخانه حضور یافته اند.

آن‌ها خواستار تأمین آب کشاورزی خود هستند. کشاورزان، زاینده رود را حق مسلم اصفهان می‌دانند.


بیشتر بخوانید

گردهمایی آبی اصفهانی ها

در این مراسم، کاظم محمدی نماینده کشاورزان اصفهان گفت: خواستار مطالبات قانونی هستیم و از قانون تخطی نمی‌کنیم.

تجمع اعتراضی اصفهانی ها به خشکی زاینده‌رود

گردهمایی مردم اصفهان در اعتراض به خشکی زنده رود

دستور ویژه مخبر به وزاری نیرو و جهاد کشاورزی برای آب زاینده رود

معاون اول رئیس‌جمهور به وزرای نیرو و جهادکشاورزی دستور داد در اسرع وقت برای حل مشکل آب حوضه آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.

اعتراض اصفهانی ها به خشکی زاینده رود

در پی محقق نشدن خواسته‌های کشاورزان اصفهانی برای تأمین حق آبه و اجرایی نشدن مصوبات شورای عالی آب تجمع کشاورزان اصفهانی از حدود ۱۲ روز پیش جدی‌تر شد.

جاری شدن زاینده رود تنها خواسته مردم اصفهان

بیانیه‌ی پایانیِ کشاورزان اصفهانی

 محسنی، رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزان اصفهان در جمع کشاورزان گفت: ما از دولت توقع داریم و مطالبه آب، حق شرعی ماست.

اصفهان یک صدا زاینده‌رود را فراخواند

در ادامه این صحبت، نماینده کشاورزان اصفهان در جمع کشاورزان که در حال متفرق شدن هستند، بیانیه ایی را قرائت کرد:

جاری شدن آب برای محیط زیست، کشاورزان و جلوگیری از فرونشست

اجرای قانون برای توقف بارگذاری‌های جدید

اجرای قانون برای تامین منابع آب و جبران آب‌های تخصیص داده شده

نظارت، ساماندهی و توزیع عادلانه آب

اجرای کامل قانون برای جبران خسارت‌ها به کشاورزان و محیط زیست

اجرای قانون برای تفکیک مصرف آب شرب و غیر شرب

از مفاد این بیانیه پایانی بود.

آوای «زاینده رود من کو» خواسته مردم نصف جهان

 
دولت به دنبال حل مشکل زاینده‌رود است

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم اصفهان گفت: خشکسالی وضعیت سختی را برای کشور پیش آورده است. به وزیر نیرو و کشاورزی دستور دادم تا به سرعت مشکل را حل کنند.

وی افزود: از نزدیک وضعیت زاینده‌رود و مناطق کشاورزی استان را دیده‌ام و می‌دانم که شرایط سختی است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
وقتشه دوستان دوباره آب کارون اهواز و دز دزفولو ببرن اصفهان
خوزستانی که ۳۳ درصد اب کشور دستشه آب نداره ابنقدر بردن برا اصفهان بعد اینا به فکر قشنگی زاینده رودشونم هستن
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۰۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
هر کس آب اصفهان را خشکاند و تعقیر کار بری داد خیانتکار و باید دادگاهی شود هر کس که باشد از قوه قضائیه می‌خواهیم ورود کند
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بهترین راه حل طرح انتقال آب از خلیج فارس هست نه از سایر استانها اینطوری به مردم اون استانها آسیبی وارد نمیشه باید اصفهان یزد کرمان سیستان و دولت برای این طرح سرمایه گذاری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
به نظرم کار از دست انسان ها خارج شده باید خدا خودش کاری کنه
ما هم باید عبرت بگیریم بعد از این به اب احترام گذاریم
اب زیاده مثل حضور خدا کسی اونو نمی بینه
اگر از دستش بدیم کافر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۱۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
برداشت آب با لوله از رودخانه در همه جای دنیا محکومه هرگز نخورد آب زمینی که بلند است آب باید با مادی و جوب از رودخانه جدا بشود تا اکوسیستم رودخانه حفظ شود آب را با لوله بردن چه پنج کیلومتر باشد یا صد کیلومتر در هر صورت.آب از رود خارج شده خصوصا بالای کوه وکشت قطره ای که همه آب بخار میشه اتفاقاً کاشتن برنج و گندم منطقی است چون آب همانجا نفوذ کرده و به رودخانه برمیگردد مثل شهر ما سامان ولی کاشتن کوه همه ما را بدبخت خواهد کرد برای چندتا رعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
آب از بستر ومسیر رودخانه باید جاری باشد انتقال آب با لوله به هرجا به هردلیل توسط هرمقامی برای هر مصرفی ممنوع می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
Janan
۲۱:۴۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان تو بهترین شهر ایرانی هر کسی تو را دوست دارد دوست دارم و هر کسی از تو بدش می آید از او بدم می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بعد از اینکه اصفهان را خشکاندند ریشه اصفهان را سوزاندند حق آبه اصفهان را به تاراج بردند حالا میخواهند چکار کنند تازه عده ای هم باز هم وسط سنگ اندازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بعضیا کلا فاز مخالفت دارن یعنی هر حرفی بزنه یکی، فوری میان ضدش یه چیزی مینویسن انگار چیزی بهشون میرسه یا اگه ننویسن چیزی ازشون کم میشه. من خودم ساکن اصفهان نیستم ولی به نظرم مطالبه‌ی مردم اصفهان به حقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
صدای اصفهان صدای مظلومیت چهل ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آبی که اصفهانیا پول دادند حقشانه پس بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آبی که اصفهانیا پول دادند حقشانه پس بدید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تبعیذ تا چ حد!!!!!!
استان خوزستان همچین دردی داشت ودارد ، چرا استان اصفهان حمایت ، استان خوزستان جدا پذیری؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
از سال ۷۹ تا بحال آب زاینده رود را قطع کردند رودی که هزاران سال است جاری بود دستکاری در اکوسیستم طبیعت باعث خشم آن می گردد ۲۱ سال بی آبی در رود خانه زاینده رو د باعث فرونشست خاک اصفهان شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
واقعا خیلی خیلی اشتباه و دردناک است که وقتی ما اصفهانی ها شهرمون داره فرونشست پیدا می کنه و البته خشکی زاینده رود ، که اصفهان ما با زاینده رودش زنده است، مسئولین بیایند و آب اصفهان ما را که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامیه انتقال بدهند به شهر های دیگه از جمله یزد ، امیدوارم کمی فهیم تر و دلسوزانه تر رفتار شود با اصفهان و زاینده رود زیبایمان
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۵:۲۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سرچشمه زاینده رود از کجاست؟ اون ابله های که به لر ها توهین میکنن بدونن که اگه لرها نبودن و دست دلبازی نمیکردن و آب و نفت و گاز بهشون نمیدادن الان باید کپر نشین بیابان بودن

طرف تونل ۱ تا ۸ کوهرنگ رو زده و کل آب خوزستان و بقیه استان ها رو تزریق کرده به اصفهان بیابان تا یه وقت دلشون نشکنه.
شما که صنابع دارید برید آب از خلیج فارس ببرید بذارید ما با آب کارون زندگی کنیم و کشاورزی کنیم. کل دشتهای ما خشک شدن بخاطر بیابان نشین ها. اینو بدونید که اگه خوزستان نبود اصفهانی هم نبود. کل سرمایه و جاده و صنایع و زندگیتون از نفتی هست که لوله هاش تا ما تحت تو حلقتونه و اخر سر هم میگید نه‌

زاینده رود سرچشمه س کجاست؟ الکی نگید خوزستان خوزستان. ۷۰ درصد درامد کشور از خوزستانه ولی ۷۰ درصد خچ کشور تو بیابونه.
میفهمی خشکسالی از چی میاد؟ از توقع بیش از حد بیابان نشینها
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۰۸:۵۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
اگه اصفهان بیابونه چراهرچی لروخوزستانیه ریختن داخلش جمع کنن برن داخل شهرهاخودشون
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی مقدم
۲۲:۳۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
یک بی تربیت از کجا؟
با اینکه فکر نکنم متوجه بشی، ولی برو در اینترنت سرچ کن تا بفهمی و به دوستات هم بگی که آب کارون از کدام 2 حوزه آبریز در کشور تامین میشه؟ اونوقت میبینی کی به کی داره آب میده. و اونکه داره آب میگیره به اون یکی که آب میده، داره فحش میده. اونوقت از خجالت میمیری. حرف منو کاری نداشته باش، برو در اینترنت سرچ کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
این همه جمعیت و خبرنگارتون 4 هزار نفر دید...
France
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
صبور باشید بالاخره یک روز خورشید به ما خواهد تابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تا اون موقع ديگه ما زنده نيستيم :(
Luxembourg
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
عجیبه که صدا و سیمای ایران مطالبتات اصفهانی هارو پوشش خبری داده!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جالبه که از سر چشمه تا باطلاق گاوخونی تو اصفحانه بعد چهار محال بختیاری میاد ادعا آب ما رو میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۵۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اولا سرچشمه زاينده رود در استان چهارمحاله،دوما بي مسئوليتي و زياده خواهي مسئولين اصفهان باعث بروز چنين مشكلي شدثالثا قرار نيست واسه خوشي شما كه آب از زير سي و سه پلتون رد بشه آب شرب چند صد روستا چهارمحال قطع بشه كه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
این اصفهانی ها خیلی پر رو تشریف دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
میگم شما ها که اطلاعات عمومیتون صفر هسن نظر کارشناسی ندین فولاد مبارکه و ذوب آهان از پساب تصویه شده استفاده میکنند و هیچ کاری به آب شیرین ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خدا کنه مسئولین سریع تر اقدام کنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چه مدیریتی !
اصفهان تا چهارمحال به پنجاه کیلومتر نمیرسه آب فریدونشهر وسمیرم از اصفهان سرازیر به استان کناری .بعدا یه استان دریا کنارش از اون آب استفاده نمیکنه بجاش از آب چهارمحال اونم از صددرصد منابع 97درصد داخل اون استان میشه مدیریت خنده داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اونایی که دائم از انتقال آب خوزستان به اصفهان حرف میزنند منظورشون کدوم آبه؟ زاینده رود که خشکه. آب برای کشاورزی نیست. صنایع هم کمتر از کشاورزی مصرف می‌کنند تازه اینم بیشتر توی فولاد بوده که با بهینه سازی مصرف نصف شده. حتی آب خوردن در اصفهان با مشکل مواجهه. از شدت کم آبی زمین‌ها دارند نشست می‌کنند. پس این آبی که دائم ادعا می‌کنید از خوزستان بردند اصفهان کجاست؟ اصلا نگاهی به مصرف آب خوزستان انداختید؟ میدونید مصرف آب اصفهان در برابر خوزستان جوکی بیش نیست؟ میدونید همین اصفهان پر از مهاجر از استانهای دیگه مثل خوزستانه؟ میدونید سرچشمه رودهای خوزستان تو خود خوزستان نیست؟ یه جمله هم یاد گرفتند دائم فولاد فولاد می‌کنند انگار اصفهانیها فولاد و آهن رو ارزونتر از بقیه میخرند. کاگرا و مهندسای این صنایع هم بیشتر از جاهای دیگه اند. برای ما فقط بیماریهایی مثل ام.اس و انواع آلودگی آب و هوا رو داره. یه عده هم میگند این صنایع رو منتقل کنید کنار دریا انگار اسباب کشیه بار وانت کنی ببری کنار خلیج فارس.
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سلام برادر فولاد مبارکه از مکانیزم آب تصویه شده فاضلاب استفاده میکن و کاری به زاینده رود نداره ذوب آهن هم از پساب تصویه شده هست اگه این ابر کارخونه ها تو یه شهر دیگه بودن الان نصف منابع آبی رو مصرف کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ی باره بیایید بلدوزر بگذارید آثار تاریخی اصفهان را خراب کنید مردم اصفهان هم جم کنند بردن ی جای دیگه تا ی سری از کاربرهای که بی خودی نظر میدهند خوشحال باشند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بابا این صنایع ذوب آهن وفولادو ازاصفهان جمع کنید تاچشم شهرهای دیگه از کاسه درنیومده حالا خوبه نصف کارکنان همین صنایع اصفهان لر وبختیاری هستن نصف جمعیت اصفهان شده همین مهاجرین خوزستان شهرکرد وچهارمحال اونوقت میگن اصفهان آب میخواد چیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تمام صنایع آب بر روی آهن و سرامیک و آجر رو بردید، برنج هم می کارید،آب خوزستان و چهارمحال را بردید هنوز دو قورت و نیم تون باقیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آب شرب یزدیا رو بدید اصفحانیا تا برنج بکارن.
چند سال پیش به کشاورزای فارسی گفتن برنج نکارید خب کشت نکردن ولی اصفحانیا توی اون اوضاع برنج شون رو کاشتن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان برنج کجا میکارند تنها شهرستانی غربی که همسایه خودچهارمحال ولر هستند کشت میکنند اونم شرایط آب وهوایی چهارمحال هست بعدم کشتشون به یک پنم رسیده اونم بیا براشون شغل پیدا کن نکارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
به ما چه ک به یزد اب بدیم چطور خوزستان آبشو نداد به ما حالا به به یزد اب بدیم.تا هزار سال دیگه ام از هیچ نظری به ابر شهر ما نمیرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
لطفا بفهمید اصفهان داره فرنشست می کنه یک شهر دارن بی خانمان میشن !
فقط به خاطر اینکه آب رو منتقل کنن به صنایع یزد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آب که سربالا بره، قورباغه ابو عطا میخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
ببین ما پول آب رو دادیم و خریدیم یزدیا برن از شهر کرد و خوزستان بگیرن
مثل اینه که من دارم از گشنگی می میرم بیام غذامم بدم یکی دیگه چون گشنشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهانی ها اگر اب زاینده رود را میخوان
۱.باید در مصرف اب صرفه جویی کنن
۲.کشاورزا چاه های غیر مجاز را ببندند
۳.کارخانه فولاد را با تکنولوژی روز بازسازی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آبی که پولش رو دادیم رو برگردونن ما خودمون بلدیم چطور ازش درست استفاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
برادر من خودم تو فولاد اصفهان کار میکنم ، فولاد مبارکه یک آب تصویه کن اختصاصی داره و از فاضلاب تصویه شده استان استفاده میکنه کاری هم به زاینده رود نداره ، مشکل اصلی تو اصفهان از فرونشست زمین هست که به خاطر بی آبی هست ، جاب که خیلیا گفتن اصفهان کویری اگه یه ذره تحقیق کنید میفهمین ۹۷ درصد اصفهان شالیزاری هست راجب به کاشتن برنج بگم که دیگه ۲۰ ساله تو شهر ما کاشته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چشمه کوهرنگ خشک شده عکساشم هست دوستان میتونن سرچ کنن یاخودشون بیان ببینن!وقتی خشکسالیه واب نیست آب ازکجامیخاین بیارین بریزین توزاینده رود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چی میگی تو من خودم اصفهانی سرچشمه پر پر هست ، ولی کانال زدن به یزد زاینده رود ما دو خالی کردن
Poland
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آب ما رو به یزد منتقل کردن زمین داره دچار فرونشست میشه و مردم بی خانمان میشن ولی متاسفانه خیلیا نمی فهمن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مشکل آب کشاورزی نیس ، مسئله ترک خوردن خانه هاست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کاملا درسته ولی متاسفانه خیلی ها نمی فهمن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانم
۰۱:۴۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شمایی ک اصفهان زندگی نمیکنید و فقط نظرات رو می‌خونید !!!!
شمایی که فکر میکنید آب رو برای کشاورزی می‌خوایم !!!
شما تا کجا از اخبار اصفهان خبر دارید؟؟؟؟
اصلا میدونید که چرا اینهمه اعتراض برای کشاورزیه!!
نه جانم ، این بی آبی باعث ترک خوردن شهرمون شده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانم
۰۱:۴۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شمایی ک اصفهان زندگی نمیکنید و فقط نظرات رو می‌خونید !!!!
شمایی که فکر میکنید آب رو برای کشاورزی می‌خوایم !!!
شما تا کجا از اخبار اصفهان خبر دارید؟؟؟؟
اصلا میدونید که چرا اینهمه اعتراض برای کشاورزیه!!
نه جانم ، این بی آبی باعث ترک خوردن شهرمون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
والا نمی فهمن که ما بی خانمان می شیم به خاطر یزدی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آره هموطن حق با شماست یزدی ها از بی آبی بمیرن که شما بی خانمان نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
خیلیییییییییییییییییییی زشته هی خوزستان و اصفهان و یزد میکنید لامصب یزدی پیدا بشه بگه اصفاهانم یه اصفهانی پیدا بشه بگه خوزستانم چقدر تفرقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
نه خیر هم وطن حق باشماست ما داریم از بی آبی می میریم و کلی بمون آسیب رسیده و بی خانمان شدن هم در راه اونوقت آبمون رو می بخشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آفرین آفرین آفرین حمایت از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
یاشاسین آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چرا فکر میکنید ذوب آهن فقط مال اصفهان است من خودم از رشت آمدم و در این کارخانه مشغول کارم و ساکن فولاد شهر همکاران دیگر از تبریز شیراز مشهد چارمحال بختیاری در این کارخانه مشغول کارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
من اصفهانی نیستم ولی از این اقدام بجا و منطقی مردم اصفهان حمایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کاش صدای مردم نجیب شهر من هم به گوش مسئولین میرسید و بادستور مستقیم رئیس جمهور یا وزیر درد بی آبی شهر یزد هم درمان میشد.این جماعت مظلوم نما طبق آمار طی ده سال چهل و دو بار خط انتقالی آب یزد رو با ماشینهای سنگین شکستند و میلیاردها تومان پول بیت المال و میلیون ها متر مکعب آب که قطره قطره اون برای ما ارزش داره به هدر دادن،و هر بار آب آشامیدنی مردم یزد قطع میشد.مردم تشنه آب آشامیدنی هستند و اونا آب برای کشاورزی میخوان.مشکل اینه که آب چهارمحال و بختیاری و چشمه کوهرنگ رو ارث پدری خود میدونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آب باعث ترک خوردن زمین و فرونشست شده و اگه بهش رسیدگی نشه یک شهر بی خانمان میشن و مشکل بعدی اینه که ما پول این آب رو دادیم و اونو خریدیم و دارن به یزد منتقل می کنن اونم به خاطر صنایع !!
Iran (Islamic Republic of)
Armin
۰۰:۴۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دوستانی که به مردم اصفهان میگن خشکسالیه حالا سوال ما اینه چرا برای ساختن ۲ تا کارخونه فولاد تو یزد و کارخونه فولاد تو کرمان و کشاورزی در یزد خشکسالی نیس بیست ساله خشکسالی برای زاینده روده؟ البته ما با خود ذوب اهن در اصفهان هم موافق نیستیم.خشک شدن رود نیل هم که برای ما مثال میزنین به دلیل ساختن سد جدید در کشور بالادستشه با این همه یخ قطبی که در سال اب میشه دنیا را داره اب میبره اونوقت به ما میگن خشکسالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بالاخره صدای ناله زاینده رود و اصفهان بلند شد
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار زاینده رود
۰۰:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
درود بر شرفشون مرحبا به غیرتشون آب اصفهان رو باید برگردونن اگر خدا می خواست یزد خشک نمی آفرید
این همه آدم به خاطر فرونشست زمین بی خانمان بشن درسته؟
این همه آدم بی کار شدن چون کشاورز بودن درسته ؟
چرا باید آبی که مال اصفهان هست رو به یزد منتقل کنن و بعد این همه سال بگن سرچشمه خشک شده ؟بدونن که مردم باور نمی کنن
ما آب شهر های دیگه رو نمی خوایم آبی که مال خودمون بوده و خدا به ما نعمت داده رو می خوایم
آثار تاریخی ثبت در یونسکو که نشانه نبوغ ایرانی ها هست خراب بشه درسته ؟
اصفهان خشک بشه که یزد خشک نشه درسته ؟ آخه آب که مال اونا نبوده که منتقلش کردید
مال شما هم نبوده که براش تصمیم گرفتید مال اصفهان بوده مسئولین بهش ندادن که بخوان ازش بگیرن خدا بهش داده
اصلن چرا اون صنایعی که آب می خواد رو تو اصفهان نساختن؟
چرا آب رو از اصفهان گرفتن ؟
و هزاران دلیل دیگه که نشون میده آب اصفهان رو باید برگردونن........
الان که مردم خیلی با احترام دارن درخواست می کنن آب رو بر گردونین
به امید اینکه باز هم بتوانیم زاینده رود این حیات بخش زیبا را با آب ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سند خرید کو!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
زاکرس باعث شده یزد خشک بشه بریم منفجرش کنیم ابر ها بیان یزد ببارن اون وقت خدا هم دیگه نمی خواد یزد خشک باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ذوب آهن و فولاد پایه های صنعت کشورند که بسیاری از صنایع در دیگر شهرها وابسته و نشات گرفته از این دو کارخانه عظیم هستند و بسیاری از مردم به واسطه این دو کارخانه مادر مستقیم و غیر مستقیم در دیگر استانها مشغول کارند پس قدر شان را بدانیم و راه حلی برای نجات بیابیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تازه بر خلاف تصور بعضیها اشتغال مستقیم تو این کارخانه‌ها هم مختص اصفهان نیست و نیروهایی از استانهای دیگه داره. برای اصفهان فقط آلودگی داره. از ۵۵ سال پیش تا حالا دائم تو سر اصفهانیا میزنند که صنایع دارید صنایع دارید.
Iran (Islamic Republic of)
سرپرست خانوار
۰۰:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
الان نه خوزستان رونمک بود نه اصفهان خشک..حالاهم ازدولت عدالت خواه خواهش میکنم.ازحرفهای استاد بزرگوار جناب مدنی ..استفاده کنند.خواهش من وتمامی اصفهانیهاوکل ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
از بعضی کاربران انتظار میرود کمی فقط کمی منصفانه فکر کنند و نظر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دخالت در طبیعت ثمره اش میشود این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حق ایرا و اصفهان اینگونه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان نگین ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان فوق صنعتی گردشگری کشاورزی صنایع دستی و ....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۱۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بابا لامصبا دارین فرو میریم تو زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
فریاد حق طلبانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
همه جای ایران سرای من است در این چندین سال این اولین بار است که صحبتی از زاینده رود میشود ای کاش در چند سال گذشته مسئولین کمی به فکر اصفهان بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نماز باران بخوانید ولی به شیوه ای که امام رضا (ع) عمل کرد مردم را فرمودند ۳ روز روزه بگیرید و سپس نماز خواندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان مظلوم تر از همیشه ولی بعضی ها انگار اصفهان مال این مملکت نیست متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
متاسفم برای بسیاری از کاربرهای ....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۵۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آقایون اون روزی که خوزستان اب بورد آب بازکردندبه بیابونای عراق اما آب به زاینده رود ندادند ولانمیدونم چرا؟۲۰سال قبل که آب بود آب به اصفهان ندادن سرطان ام اس تو اصفهان اول شده به خدا مااصفهانیها هم حق زندگی داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
از مسئولین میخواهیم بی جهت به مردم وعده ندهند هیچ چیز بهتر از صداقت نیست ؛ برای تامین معاش کشاورزان اصفهانی نیز زمینه های شغلی دیگری را فراهم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اصفهان مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آب اصفهان را به همه جا بردند و غارت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آفرین بر غیرت کشاورزان اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
برای رفع کم آبی اصفهان باید آب یزد از خلیج فارس و دریای عمان تامین شود تا سهم آب اصفهان از زاینده رود احیاء شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آب چهار محال و خوزستان بمانه برا خودشون اصفهانیا صدقه از جایی نخواستند. آب اصفهان و دادن به یزد و جاهای دیگه خود اصفهان بدون آب مونده. اصفهانی ها اعتراض می‌کنند که حقشون و بگیرند و کاری به خشکسالی و غیره نداره لطفا وقتی از چیزی هم خبر ندارید و اطلاع ندارید نظر ندید و این کارها و تفرق انداختن بین اقوام ایرانی اون موقع که خوزستان دچار مشکل شده بود اصفهانی ها همراه با اونها اعت اض کردند موقعی که یکی از شهر ها زلزله و سیل مثل شیراز اومد اصفهانی ها اولین کسانی بودند که بیشترین کمک و کردند حالا به جایی حمایت نظرهای بی خود ندهید مطمئن باشید فردا نوبت شما هم و شهر شماهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
vares
۰۲:۰۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
عزیز جان آب اصفهانی که از آن حرف می زنی در اصل 50 درصد آن از سرچشمه های کارون تامین می شده که از زرین رود انتقال دادند که در اصل به کارون میریخته ولی مسیرش را عوض کردند برای زاینده رود پس نگو اب خوزستان و چهارمحال برا خودشان . بهتر است به جای هیاهو سبک زندگی را مطابق اقلیم هماهنگ کنید . از تکنولوژی بروز استفاده شود .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۳۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خدا ان‌شاءالله همه رو هدایت کنه
چهارمحال و بختیاری و خوزستان خشک شدن
اصفهانیا هنوزم دست از سر این دوتا استان برنداشتن
گذشت زمانی که اونجا جذابیت داشت بیخیال ما بشید!!!
خیانت نکنید به ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
الکی اظهار موجودیت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بابا جذاب
شما چه چیزیتون جذاب لر
بازیاتون ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
یه چیزی شنیدی دائم تکرار می‌کنی. خوزستان از خودش آب نداره ولی تو مصرف آب تو کشور رتبه اوله. چهارمحال هم پر از باغ و درختکاریه. اصفهان آب کجا رو برده که نه زاینده رود آب داره نه کانال آب برای کشاورزی نه برای آب خوردن؟ میخوای آب تمام چاههای اصفهان رو هم بفرستیم خوزستان یه موقع از بی آبی خشک نشه؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۳:۳۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ما توی شهر بروجن هستیم. یک لوله آب آشامیدنی میخواستن از بن بیارن واسه بروجن نذاشتن بعد این همه آب ببرن واسه تفریح و کشاورزی اصفهانی ها .بعد جلسه گذاشتن واسه انتقال آب از چهار محال به اصفهان نماینده های مجلس چهارمحال توی جلسه نبودن .
Iran (Islamic Republic of)
اصفهان را دوست دارم
۲۳:۳۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خواهشا اصفهان ستیزی رو رها کنید
جوری بعضی از دوستان نظر میدهند که انگار اب کوهرنگ به ما مردم اصفهان میرسه،باور کنید یه قطره از اون به مردم نمیرسه،ابی که به یزد و کرمان میره و همچنین ذوب آهن.چه استفاده ای برا مردم به جز انواع بیماری ها داره؟ مرکز ام اس،سرطان،.... شهرستان های اطراف و خود اصفهان هست.
جدای از این چرا باید حق ابه کشاورزان شرق اصفهان بره یزد برا کارخانه ها کاشی و سنگ. چرا باید در قبال چنین کاری ساکت باشن؟
قرار بر این بوده که در قبال حق ابه، پولی به اون ها پرداخت بشه،که چند ساله هیچ پولی هم به اونا پرداخت نشده!!!!
مردم اصفهان خودشون خود جوش این حماسه رو راه انداختن،و چیزی غیر از حق خودشون نمیخوان.
زنده باد اصفهان و اصفهانی ها عزیز که همتون اومدین.
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۳:۳۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چرا یکم منطقی نیستیم . اخه اب نیست . هر استانی هم اب مورد نیاز خودش را داره

بارندگی نیست . خشکسالیه . پشت سد خالیه
چرا مردم الکی گیر میدن

دولت باید چاه های لنجان و بالا دست را پر کنه
بخدا خبر دارم طرف برای ۴۰۰ متر زمین چاه زده
به اسم باغ و کشاورزی ویلای تفریحی ساخته
اخه چرا اینقدر بی انصافیم
Sweden
م
۰۵:۳۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چی حالیته ۴۰۰متر آب ۳هکتار آب نمیخواد همون ۴۰۰متر آب را برای آباد شدن میخواد آب تا باغبهادران میاد بعد همش میره یزد رفتی رود خونه را ببینی از سد تا باغبهادران بعد بیای نظر بدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
استان های دیگه هم چنین وضعیتی دارن.مقصر اصلی دولته که با چاهای عمیق غیر مجاز برخورد نمیکنه
Netherlands
پیمان
۲۳:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
الآن همه جا دچار خشکسالی شده فقط منحصر به استان اصفهان نیست وقتی بارش کمه من نمیدونم بعضی ها چه توقعی دارند . با این وضع خشکسالی تنها راه بنظر من تصویه آب دریا و انتقال آن با لوله به نقاط بحرانی است هزینه بر هست ولی با این وضع بارش تنها راه نجات از خشکسالیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خب با انصاف اصفهان داره فرو نشست میکنه . شهر داره ویران میشه بله بله خشکسالیه و ما باید همبنطور نابودی اصفانا ببینیم حرفت کاملا صحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
فقط من یه چیز رو میدونم‌ ایا خود نماینده های اصفهان و مردم اصفهان وقتی با لابی گری کارخانه های اب بر را در اصفهان میزدند و به به و چه چه میکردند و پروژه های انتقال اب برای کارخانه ها احداث میکردند نمیدانستند که زاینده رود و کارون را با هم خشک میکنند سیاست غلط دولت در استانهای کویری صنعت را ایجاد کردن هست و بس اشتباه پشت اشتباه کارخانه اب بر باید کنار اب باشد نه اینکه اب را با بیت المال مفت به کویر برد برای کارخانه ولی متاسفانه مسولین درس نمیگیرند و باز هم مجوز میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کارخونه‌ها از ۵۰ سال پیشند و ما لابی نکردیم. اگه میشد منتقل کنیم میفرستادیم برا شما
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
#زاینده_رود_ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
همین اتفاق توی خوزستان افتاد اما برخورد چگونه بود
دو اتفاق در دو استان با دو نوع برخورد
خیلی جالبه
Netherlands
شهروند
۲۲:۲۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
این جمعیت چهار هزار نفربود!
Canada
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خشکسالی در امریکای شمالی هم دیده شده
کشاورز کاشت ذرت. .گریه میکرد که
ذرت اش روی ساقه گیاه خشک شده بود
میگفت .در اینده چکار کند
دو روز برف 10 سانت رسید و لعزنده کرد جاده ها
یک طرف سیل محصولات را نابود کرده و یک طرف خشکسالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
زمین بدون آب گرد و خاکی بیش نیست،باید به فکر باران بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۲۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
همه ی اینها بلایایه طبیعی ازآثارجرم وجنایت وفساد وتبعیض وظلم وحق خوری وفساداخلاقی و......هست وتازمانی که این معضلات وجودداشته باشد بدترمیشودکه بهترنمیشودحالا کسی میخواد توی مغزش برود یاخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
میشه اقایانی که دستور ویژه میدهند بفرمایند راه حلشان چیست؟ احساس نمیکنید مسئله اب با دستور دادن حل نمیشه؟ احساس نمیکنید این مسئله یک شبه به وجود نیامده که بخواهد یک شبه هم حل شود؟ من به عنوان یک ادم معمولی فکر میکنم که اگر از همین الان شروع کنیم به اصلاح اتفاقاتی که منجر شد امروز نه تنها اصفهان بلکه کل ایران با معضل بحران اب روبه رو شود حداقل ۲ دهه زمان میبرد بعد ایشان چه طور فکر میکنند با یک دستور حل میشود مشکل؟ یا شایدم هنوز فکر میکند با یک دستور میشود ۵۰میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور ساخت؟ اگر خودتان متوجه نمیشوید هستند مردمانی هنوز که از این کم اگاهی تان رنج میبرند.
دلم میسوزد کاری ز دستم بر نمی اید.......
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۲:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
دوستان خوزستانی و دوستان چهارمحالی و بختیاری
استان سخاوتمند اصفهان
پذیرا و سکونتگاه اول بختیاری ها و خوزستانی ها شده
ب لطف آب و هوا ب لطف مردمانش ب لطف درایتش ب لطف زیبایی و کمالش ب لطف فهم و بالابینی مردمانش ب لطف برکتش....
همه سرزمین ایران ب هم متصل است
شما هم مانند ما اصفهانی ها نژاد پرست نباشید تا دنیا زیباتر شود.
لطفا اگر نسبت ب مسایل آگاهی و علم نداریم صحبت گزافه نکنیم.
در مورد آب و زاینده رود مسایل بسیاری هست که عوام مخصوصا خارج اصفهان از آن بی خبرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
کاملا موافقم ولی متاسفانه خیلیا نمی فهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اب را تو دولت خاتمی بدون افزایش حوضه ابریز زاینده رود بدن یزد همین میشه اصفهان خودش فقط ۲میلیون مهاجر از استانهای مجاور مثل چهار محال بختیاری واستان خوزستان وغیره داره که هر سال زیادترم میشه سهم اب اضافه نشده که هیچ کمشم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۲:۱۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ما اب بقیه ی استان ها رو نمیخوایم اب خودمونو بهمون بدین حق ابه ی اصفهان رو بدبن به خودشون نه استاد های مجاور مثل یزد کاری هم به اب چهار محال نداریم فقط حق اب خودمونو میخوایم اب اصفهان رو به کسی دیگه ندید به اندازه خود اصفهان کافیه بخدا تمام باغ هامون با اینکه ابیاری قطره ای بوده خشکیده اونا بدرک خونه هامونم داره خراب میشه اثار تاریخی داره نابود میشه اخه تا چقدر بی مدیریتی
Iran (Islamic Republic of)
vares
۰۲:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
فدای کلامت . پس لطف کنید مردم بسیار محترم اصفهان تومار امضا کنند آب زرین رود برگردد به جای اولش که میریخته(کارون) . و تقدیم مجلس کنند تا اجرایی شود .قربان آدم چیز فهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
دوستانی که تخصص ندارندلطفانظرات ابکی ندند.اصفهان جزومناطق کم برخوردارازنظرابی است وهیچوقت باهیچ کس یاشهرواستانی سردعواندارد.دردهمه مایکیست وان نبودمدیریت درست که ملت رااینطورسرگردان کرده است وتازمانیکه کشوربدست ندیران لایق ومدیرومدبرنباشدهمین اش وهمین کاسه است
Iran (Islamic Republic of)
اصفهان
۲۲:۰۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هیچ جای ایران حق نداردجلوی آب اصفهان را بگیرند 75دصداین آب مال کشاورزان است الان نزدیک به24ساله که آب زاینده رود را بستند حق مردم گرفته شده طبق سند که هست 75درصداین آب مال مردم اصفهانه
Canada
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خشکسالی جدی است
در امریکا بزرگترین سد خشک شده
انقدر ملت باور نمیکردند که میگفتند
از سیاره دیگه اب سد را برده اند
با وجود اینکه در مصرف اب .برق و گاز خیلی صرفه جویی میکنند
فقط صرفه جویی چاره کار است
نخبگان باید در مورد اوردن اب خیلج فارس و خزر نظر بدهند
اثرات کوتاه مدت و دراز مدت ان بر ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اینقدر کارخانه جات اصفهان زدن که تمام کارخانه ها بدون آب از کار میفتن وروزانه چندین میلیون لیتر مصرف آب همین ها میشه اونوقت به فکر کشاورز میشن چون فایده اونجاست

از نظر علمی اگر نگاه کنیم معمولا کارخانه هایی که واقعا مصرف آبشان بالاست هیچ موقع تو لوت و کویر تاسیس نمیکنند بغل دریا تاسیس میکنند تا مشکل آب داشته نباشند الحمدالله دریا زیاد داریم ولی مردم اونجا برای دولت مهم نیستن که کارخانه بزنند از شرق کشور از دریای چابهار بلوچستان گرفته تا میاد بندرعباس و بوشهر بعدش خوزستان میره شمال دریای خزر به کی بگیم آخه لامصب اول آدم هر چی درست میکنه به فکر همه چیزش میشه از آبش گرفته و بقیه چیزهایش زدید زاینده رود را خشک کردید با بی تدبیری مجبورید یه استان دیگه را خشک کنید به خاطر اینکه نگند ما مقصریم

شب وروز خودتان میگید خشکسالی است از این ور یه کاری میکنید غیر کارشناسانه که خودتان گیر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
یعنی هیچی نمیدونی. فقط هرچی شنیدی تکرار می‌کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
نزدیک به ۲میلیون نفر از همین استان چهار محال بختیاری واستان خوزستان در استان اصفهان مهاجر هستند اب نمی خواند که اب با به مسئولیتی دولت خاتمی و وزیر وقت نیروش اردکانیان بدون هیچ تدبیر ومدیریت غیر قانونی بردن یزد به بهونه شرب ولی به کام صنعتشون حالا حاظر نیستن کمشم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
الان آب را برای کشاورزی باز کنند و بارندگی هم نداشته باشیم سال بعد آب لوله کشی هم به مشکل می خورد
Iran (Islamic Republic of)
بیزن
۲۱:۴۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
لعنت بر افرادی که فقط منافع شهر شون میخواستن و براشون مهم نبود که خشک شدن تالاب گاوخونی و خشک شدن رود زاینده‌رود و مزارع اصفهان کو جناب دانشمند دانشمند شیخ بهایی که این مشکل حل کنه نیست آب شهر کرد میبرن شیراز آب اصفهان میبرن یزد و. رفسنجان که اونجا رو آباد کنند نیاز بود توی کویر کارخانه فولاد آلیاژی بزنند آیا بهتر نبود از خلیج فارس برای اونها آب فراهم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
یادش بخیر قدیما با بابام رفتم اصفهان تریلی رو تعمیر کنه
ما رو برد زاینده رود قایق پایی سوار شدیم چقدر آب داشت اون موقع ها
یاد باد آن روزگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مگه نمیگید خشک سالیه در دولت خاتمی ووزیرش اردکانیان بدون هیچ مدیریتی وتدبیری اب بردن یزد کسی صداش در نیامد حالا جلو اب یزد ببندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
این اعتراض فقط مختص کشاورزان نیست. مردم اصفهان هم در معرض زلزله خاموش هستن. روز به روز زمین داره نشست میکنه. هر قدمی که برمیداری باید حواست باشه زمین نریزه و بری داخل زمین. اثار تاریخی اصفهان در معرض نابودی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حالا فکر کردین اگه آب خوب به کشاورزان رسید همه محصولات به شکم من و شما سراریز میشه نه ، سودش مال دلال و صادر کننده میشه تورم و گشنگی هم مال سایر مردم !؟!؟! باور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حرف بیخودی نزن. چند درصد محصولات کشاورزی صادر میشه؟‌ ما تو تامین ذرت و سویا و علوفه دام موندیم از خارج وارد می‌کنیم اونوقت همین چیزی هم که داخل کشت میشه رو صادر کنیم که تو نون نداری بخوری بیایی اینجا رو هوا نظر بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سالهای زیادی بحث اعتراضی در مورد دریاچه ارومیه بود و راه بجایی نبرد زیرا نمی توان با قانون طبیعت مبارزه کرد و اکنون هم زاینده رود بسیار عجیب است مگر با تجمع قانون جو و طبیعت تغییر می کند زنده یاد پروفسور کردوانی نظرات بسیار عالی و راهکار را فریاد می زد اما متاسفانه کمتر توجه می شد قطعا هر فرد ایرانی دوست دارد تمام ایران آباد و پررونق و پرباران باشد مسئولین کشور که جای خود دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
قابل توجه دوستانی که اطلاع ندارند. کشاورزان سند دارند. سند و حقابه استفاده از اب. سالها پیش پدران این کشاورز ها پول دادن تا اب بیاد پشت سد و تونل زده بشه. طبق سند ۷۵ درصد حق کشاورزان هست و ۲۵ درصد حق دولت هست که میتونه بذل و بخشش کنه نه ۷۵ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
محیط زیست اصفهان و اثار تاریخی که پیشینیان به ما تحویل دادند در معرض نابودی است. بچه ها و نوه های ما از ما شاکی میشوند که چرا نتوانستیم از میراث کشورمان محافظت کنیم. به زودی پل های تاریخی تخریب میشوند. فرو نشست زمین و الودگی هوا اصفهان را نابود کرده است
Latvia
محمود
۲۱:۲۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هموطنان چهارمحالی که میفرمایند باید مدیریت آب استان چهارمحال مستقل باشه!
دنیا داره به سمت جهانی شدن پیش میره. ایده آل آینده مدیریت جهانی منابع و از بین بردن استکبار و استعمار است.
اونوقت شما با مدیریت کل نگر در حد کشوری هم مشکل دارید و خواستار مدیریت منطقه ای هستید؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۹:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مردم چهارمحال با مدیریتی که باعث نابود شدن استانبول بشه مخالفت حالا این مدیریت کل نگر باشه یا جز نگر ، مغلطه نکنید
اصلا شما درست میگید ، شما قرن ۲۱ ما غار نشین ، اما بدون مردم زير بار این سفسطه ها نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مشکل زاینده رود ،از بی تدبیری دولت خاتمی که بدون کارشناسی آب زاینده رود را برای یزد فرستاد،تازه ایرانی کویری، و با کارخانه فولاد و کاشی که آب می کشه ،کشیدن آب از یک استان به استان دیگر اشتباه،در گذشته این آب از سرچشمه اش می رسید به باتلاق گاوخونی،و روند طبیعی خودش را داشت ،با برداشت بی مورد خشکاندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اگر طی آن دولت های بی عرضه گذشته، یک برنامه جامع انتقال آبها از دریای خزر و عمان وخلیج فارس،با سیستم لوله کشی گسترده به داخل عمق کشور،فکر و طراحی و احداث میشد و بابرنامه برق فراوان نیروگاه اتمی، شیرین سازی میشد، الآن این معضلات سنگین خشکسالی شدید کشور را نداشتیم.
Latvia
محمود
۲۱:۲۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
توی سایت های *اصفهانی* میگن: چهارمحالی ها خیلی بیشتر از قبل برمیدارند و یزد و کاشان هم بار اضافه هستند.

توی سایت های *یزدی* میگن: آب انتقالی به یزد اونقدرها نیست و فقط نیمی از نیاز آب شرب یزد را تامین میکنه و اصلا و ابدا مصرف کشاورزی و صنعتی نداره.

توی سایت های *چهارمحالی* میگن: کدوم مصرف بی رویه؟!! اصفهانیا دارن جو سازی میکنند این خبرا نیست.

الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۹:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
طبق مصوبات شورای عالی آب ۲۳۵ میلیون متر مکعب از زاینده رود حقابه استان چهارمحال هست
از ایم میزان صرفا ۱۵۰ میلیون متر مکعب برداشت می شود
حالا ببین مابه تفاوت این عدد تا یک میلیون متر مکعب کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هیچکس قدر و ارزش آب را نمی شناسد مگر زمانی که نباشد آنهایی که در رودخانه زباله میریزند فاضلاب رها میکنند کشاورزانی که از سیستمهای درست استفاده نمیکنند مرفهین بی مسئولیت که استخر پر و خالی میکنند خانواده هایی که شیر اب را با پرفشارترین حالت باز میگذارند به همه اینها ناشکری و گناه را هم اضافه کنید خداوند فرمود از گناهانتان توبه کنید تا درهای آسمان را بر شما بگشایم
Latvia
محمود
۲۱:۱۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
1. خشکسالی
2. برداشت بی رویه در بالا دست
3. اجرا نشدن بموقع طرح های آبرسانی
4. انتقال آب به حوزه های دیگر

دلایل از این 4 دسته خارج نیست ولی اینکه سهم هر کدام در خشک شدن زاینده رود چقدر است و آیا قابل مدیریت هست یا نه معلوم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مسلم اگر این جمعیت خالصانه نماز باران می خواندند خداوند عنایت می کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
استان قم سالهاست آب آشامیدن ندارند و آب لوله کشی شور و غیر قابل شرب است سوختن و ساختن
اصفهان هم بایدبا این شرایط خشکسالی کنار بیاید تا لطف خدا شاملشون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خیلی حرف بیخودی زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام ۲۰۰هزار آدم جمع شدن میگی ۴هزار نفر
Canada
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
در تمام دینا ملت اعتراض میکنند
کانالهای معاند ندارند که
ازش فیلم هندی دردناک بسازند و
بخورد ملت اهل تحقیق و تفحص بدهند
Canada
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حتما باید با وجود خطر کرونا
بیرون میامدند که
به حرف شون گوش دهید
واقعا که
سوزه دست کانالهای معاند دادید و بس
۱۲۳
آخرین اخبار