قیمت مکالمه با تلفن ثابت ارزان‌ترین کالا در کشور است

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری گفت: قیمت مکالمه با تلفن ثابت تغییری نداشته است به گونه‌ای که می‌توان ارزان‌ترین کالا در کشور را مربوط به این بخش دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان محمودی مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع خطوط نصب شده تلفن ثابت در این استان حدود ۷۹ درصد آن مشغول به کار است و با وجود قرار گرفتن استان در صدر برخورداری از ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در کشور، این ضریب در بخش تلفن ثابت به طور میانگین ۲۷ درصد است.

او افزود: تعداد خطوط نصب شده تلفن ثابت در چهارمحال و بختیاری بالای ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ خط است و از این تعداد ۲۶۸ هزار و ۲۰۰ خط مشغول به کار است که این آمار با توجه به جمعیت استان موجب پایین بودن ضریب نفوذ تلفن ثابت در چهارمحال و بختیاری نیز شده است.


بیشتر بخوانید


محمودی اضافه کرد: دلیل عمده پایین بودن این ضریب توسعه ارتباطات سیار، محدود شدن استفاده از تلفن ثابت به بخش‌های غیر خانگی و کوچ رو بودن بخشی از جمعیت استان در شهرستان‌ها است و بیشترین استفاده از تلفن ثابت به بهره‌مندی از خدمات ADSL باز می‌گردد که در این مورد نیز ظرفیتی معادل ۶۸ هزار پورت در استان ایجاد شده است که از این تعداد هم‌اکنون حدود ۴۹ هزار ۵۰۰ پورت مشغول به کار است.

او اظهار داشت: تعداد پورت‌های ایجاد شده در استان در دو بخش اینترنت vdsl و ftth حدود ۵۸۰ و چهار هزار و ۹۰۰ پورت است که تاکنون ۴۵۷ کیلومتر فیبرنوری درون‌شهری و دو هزار ۷۵۷ کیلومتر فیبرنوری بین‌شهری نیز برای سرعت بخشی به خدمات ارتباطی در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

محمودی تصریح کرد: با وجود بالا رفتن هزینه‌های نگهداری خطوط تلفن ثابت، قیمت مکالمه در این بخش در سالیان اخیر تغییری نداشته است به گونه‌ای که می‌توان ارزان‌ترین کالا در کشور را مربوط به این بخش دانست.

او گفت: ایجاد و نگهداری هر خط تلفن ثابت در مناطق شهری به طور میانگین ۵۰ میلیون ریال هزینه دارد در حالی که حق واگذاری انشعاب دو میلیون ریال است که بالا رفتن هزینه‌های جاری مربوط به توسعه خطوط و تبدیل آن به فیبرنوری، نبود پشتیبانی قانونی برای برخورد با بدهکاران این بخش و همچنین ورود شرکت‌های رقیب به این حوزه و تمرکز آن‌ها بر حوزه‌های پردرآمد شهری، توان اجرایی مخابرات را کاهش داده است.

محمودی با بیان اینکه الگوی جدیدی برای تغییر در هزینه نگهداری خط تلفن ثابت در حال بررسی است و هنوز اجرایی نشده است، افزود: اگر این هزینه‌ها بازبینی نشود و درآمد مخابرات افزایش نیابد امکان نگهداری و توسعه بخش‌های زیرساختی ارتباطاتی که بخش مهمی از آن بر عهده شرکت مخابرات است با مشکل مواجه خواهد شد.

او اضافه کرد: مشترکین مخابرات استان مبلغی معادل ۶۵ میلیارد ریال بدهی دارند.

محمودی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است که بنا به آمار ارائه شده از طرف منطقه مخابراتی استان، هم‌اکنون ۶۶۵ روستا از خدمات تلفن خانگی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار