امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با تاکید بر تلاش جهادی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد ثبات و آرامش در بازار، خواستار اصلاح بروکراسی اداری حاکم بر کشور شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه در آیین خطبه های این هفته نماز جمعه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع نخبگان اشاره کرد و گفت: همه مردم ایران اسلامی نخبه هستند و باید از این نعمت الهی بهره ببرند و این نخبگی را در راه اعتلای ایران اسلامی بکار ببرند و هرگز خسته نشوند و این شکر نعمت نخبگی است.

او افزود: شکر نعمت از سوی حاکمیت ان است که از نخبگان و مجموعه های دانش بنیان حمایت کرده و آنها را در مسیر تلاش و فعالیت کمک کند و از طرفی شکر گذاری آحاد مردم هم برای نخبگی آن است که به حاصل تلاش ها و مجاهدت نخبگان توجه کنند و چنانچه تولیدی توسط مجموعه های دانش بنیان انجام شده به آن توجه و استفاده کنند تا نخبگان مورد تشویق و حمایت قرار بگیرند.

خطیب جمعه تربت حیدریه ادامه داد: تا جایی که تولید داخلی مناسب داریم باید از آن استفاده و از مشابهات خارجی آن صرف نظر تا در جوامع علمی پیشرفت کنیم و این از ویژگی های انسان منتظر در زمان ظهور است.

حجت‌الاسلام عصمتی بیان کرد: از آغاز ریاست جمهوری دولت سیزدهم ۱۰۰ روز گذشته و در این مدت موفقیت های حاصل شده کما اینکه در دولت قبلی رویکرد نگاه به غرب بود و نتیجه ای برای کشور نداشته اما سیاست خارجی دولت جدید که با همسایگان ارتباط گرفته و بدنبال تعاملی با آنهاست و سرنوشت کشور را به غرب خیانتکار نبسته یک موفقیت بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی فر امام جمعه تربت جام در جمع نمازگزاران گفت: اولویت و حق اول برای انتخاب شهردار مردم هستند ،دیگر نهادها هم به شورای اسلامی شهر کمک کنند این دست و آن دست کردن را دیگر به صلاح نمی‌دانم امیدوارم هر چه زودتر شاهد انتخاب شهردار متعهد و با تجربه باشیم.

او با اشاره به انتخاب شهردار بومی یا غیر بومی افزود: قانون برای ما علی السویه است نظر و عقیده من این است که کل کشور را بومی می دانم، چو ایران نباشد تن من مباد ، بدین بوم بر زنده یک تن مباد. برای انتخاب شهردار ، مستعد بودن ، متعهد ، با تجربه و متخصص بودن را ملاک قرار دهید.


بیشتر بخوانید


امام جمعه تربت جام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و آغاز هفته بسیج ادامه داد: هفته بزرگداشت بسیج را با کمال احترام و خضوع به همه بسیجیان تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند بزرگ آرزوی توفیق سلامتی و موفقیت را برای همگان آرزومندم.

حجه الاسلام حسین ملکی امام جمعه تایباد در خطبه های نماز جمعه گفت: شوراهای اسلامی شهر و شهرستان باهم همفکری کنند و با استفاده از ظرفیت ها، برای اشتغال اندیشه داشته باشند.

او با بیان اینکه وضعیت سخت معیشتی کمر مردم را شکسته است؛ افزود: بازار و قیمت ها را کنترل کنید و هر چقدر که مسئولین می توانند مشکل بیکاری را رفع کنند.

امام جمعه تایباد خطاب به ستاد نماز جمعه ادامه داد: به جوانان و نوجوانان میدان دهید و برگزاری نماز جمعه را به این آینده‌سازان مملکت بسپارید.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: بسیج آمد تا انقلابی نوپا را در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بیمه کند و امروز در حال انجام وظیفه خود است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار گفت: نظام بوروکراسی اداری و پیچیده مانعی در مسیر تصمیمات خوب و سازنده دولت و نیز سبب توقف در اجرای برخی طرح‌ها و برنامه‌ها می‌شود؛ یکی از اموری که دولت باید با بهره گیری از متخصصان و دلسوزان، وقت بیشتری بگذارد مساله اصلاح بوروکراسی حاکم بر دوایر دولتی است.

او افزود: بر اثر برخی سیاست‌های اشتباه در دولت‌های گذشته این بوروکراسی اداری، بدنه دولت را فراگرفته و مانع عملیاتی شدن تصمیمات خوب دولت می‌شود؛ برخی مدیران که اعتقاد چندانی به انقلاب و خدمت به مردم ندارند، در کنار ابزار ناکارآمد اداری پیچیده و قوانین دست وپاگیر، به مانعی در مسیر توسعه تبدیل شده اند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به تلاش دولت در بهبود شرایط اقتصادی کشور، ادامه داد: کار جهادی، تلاش شبانه روزی، رفع مشکلات اقتصادی و تامین نیازمندی‌های عمومی مردم، مطالبات مهم ملت از دولت است؛ با وجود این مطالبات مردمی، دولت سیزدهم وارث مشکلات بزرگی است که بر اثر برخی سیاست‌های نادرست دولت‌های گذشته همچون گره زدن اقتصاد کشور به برجام و کم توجهی به توانمندی داخلی و سرمایه گذاران بومی ایجاد شده است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد از مسئولان دولت خواست که برای ایجاد ثبات و آرامش و کنترل بازار و کاهش تورم در بخش‌های مختلف اهتمام جدی داشته باشد؛ مهمترین انتظار مردم از دولت آن است که با برنامه ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و با افزایش نظارت‌های لازم، آرامش را به بازار و از جمله بازار کالا‌های اساسی برگرداند.

او افزود: دولت سیزدهم در ۲ ماه گذشته با کنترل قیمت آهن و سیمان ثابت کرد که با روحیه و کار جهادی می‌توان مشکلات را برطرف کرد و ثبات را به بازار برگرداند و در خصوص سایر کالا‌ها هم باید با همین نگاه تورم را کاهش و برای ایجاد آرامش در بازار تلاش کند.

امام جمعه گناباد ادامه داد: دولت از ابتدای کار تاکنون نشان داده که دولتی مردمی و میدانی است و رئیس جمهوری و دولتمردان در قالب سفر‌های استانی و یا در زمان وقوع مشکلات و حوادث غیرمترقبه مانند زلزله اخیر در برخی نقاط کشور، با حضور در بین مردم از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات آنان پرداختند.

صادقی نسب، موفقیت در طرح واکسیناسیون عمومی کرونا، تعامل با کشور‌های همسایه، عضویت در سازمان شانگ‌های را از جمله موفقیت‌های دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز نخست فعالیتش دانست.

او  با اشاره به برگزاری ششمین همایش ملی زعفران در گناباد، ابراز امیدواری کرد که نتایج پژوهش‌ها و یافته‌های علمی و تحقیقاتی این همایش در کاهش مسائل عرصه تولید زعفران و مشکلات زعفران کاران در کشور، و نیز این شهرستان موثر واقع شود.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار