صادقی فر با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا، گفت: ۲۰ درصد جمعیت استان ایلام هنوز در برابر کرونا واکسینه نشده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، جمیل صادقی فر ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در استان افزایشی است، به رغم اینکه استان هنوز وارد پیک ششم نشده، اما با توجه به آمار‌های سطح وزارتی، استان ایلام بالاترین میزان بستری به جمعیت را در بین استان‌های کشور دارد.

او افزود: روزانه نزدیک بین ۳۰ تا ۳۵ مورد جدید کرونا در استان ثبت می‌شود که این خود نشان می‌دهد که کماکان شرایط شکننده‌ای در استان وجود دارد.

صادقی فر اضافه کرد: متاسفانه عمده افرادی که کار آن‌ها به بستری کشیده می‌شود، افرادی هستند که واکسن تزریق نکردند یا در نهایت شاید یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این روز‌های سرد که فصل ویروس‌ها است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صادقی فر افزود: باید حضور مردم در تجمعات کمتر باشد و افراد حتماً از ماسک استفاده کنند.

او بیان داشت: طرح محله محور در خصوص واکسیناسیون در استان شروع شده و هنوز نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت استان که بسیاری از آن‌ها افراد پرخطر هم هستند هنوز واکسینه نشده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: انتظار داریم با توجه به طرح محله محوری که در حال انجام است، این افراد واکسن خود را تزریق کنند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.